Thursday, November 8, 2007

tilam kosong dan realiti.

aku bangun pagi semalam dengan rasa sebal. kawan2 sudah mula mau pulang ke realiti. bertemu taulan yang lain, mengutip sisa2 hari yang terabai selama di rumah aku di damansara.

secara pentingkan diri sendirinya, aku sedih. tak tahu sedih pasal apa sebenarnya.

a) mereka pulang, maka aku tidak berteman lagi di sini.
b) mereka pulang, aku tidak punya orang lain utk sama2 tidak matang. jadi aku bukan freak.
c) mereka pulang, aku akan kembali menangis di jamban kerana terasa loser.

sengaja aku lambat2kan perkara. dan aku nampak mereka pon sama. alasan itu ini. konon2 itu ini. aku tak tegur kerana aku suka. terima kasih kawan2 kerana begitu sayang pada aku.

akhirnya kami keluar dari rumah jam sepuluh mlm. haha.

bagus juga mereka pulang. wang aku mmg sudah habis kosong. tak sampai hati pula aku nak biar kawan2 lepak di rumah yang tak bermakanan. seminggu ini aku melantik diri sendiri jadi mak dan kakak mereka. masak, basuh baju. tp mereka bagus. mereka kemas rumah. dan bila keluar berjalan2, aku jadi adik mereka. give and take. beri dan ambil.

cheque yang aku terima dr talent management nampaknya tak approve. antara cek itu palsu, duit mereka dah kosong, atau mereka saja palangkan duit aku. sukati korg lah. harap2 rezeki tetamu masih tersisa, tuhan terus beri aku lubang untuk makan.

hantar mereka ke rumah pok arm di Sentul. dia muat turun game baru di PSP beliau yang diberi pinjam pada aku. dua kali bertukar game, sbb aku tak minat permainan yang beriya2. aku kalau boleh nak game Mario Bros., Ice Climber, Donkey Kong, Karateka atau Duck Hunt paling kurang pon. kenapa bila aku pergi ke kedai game, mereka gelak kow2 kat aku? salah ke aku suka game yang begitu?

Habis downloading, kami ke Kampung Baru. pok arm mau bertemu appointment pertamanya: jam 1 pagi. seharusnya kami sekadar menghantar, tapi agak menarik untuk terus melepak di luar dgn lebih ramai manusia. kembang sikit otak, walaupon balik2 hal yang sama dibualkan: bola, kerja, perempuan, phone canggih, laptop murah, slr gempak.

jam dua lebih gerak pulang. perjalanan pulang, anak ribut meneman aku ke rumah. terpaksa lalu tol utk mengelak banjir kilat. takut. kalu jadi apa2, aku takde kredit.

sampai rumah, dengan tidak membasuh mekap, aku tidur. terjaga dua tiga kali, melihat tempat kawan2 aku tidur sejak minggu lepas. kosong. aku sebak tanpa fasal yang kukuh.

selamat tidur, kawan2, di mana aja bantal kamu malam ini.
selamat kembali ke realiti.

No comments: