Monday, November 12, 2007

dvd pirate yang tidak berkesudahan

bangun pagi fatin tiada. pok cham juga sudah ke kelas, mcm semalam awalnya. terpinga sebentar. rasa blur. mana smua orang? periksa telefon untuk memastikan waktu, along sms. aku tak pedulikan. dia sedang tension katanya. mau sarapan bersama. rupanya malam tadi pun ada dihantar sms mau lepak bersama aku. takpa lah. aku belum mau menatap muka kau. benci.

aku sms rasa kecewa aku padanya. ttg hidupnya yang tak tentu hala, dia cuma reply, "ok. cool".

bajingan. tak pernah peduli fikiran orang.
dasar brengsek.

aku berkonon sambung tidur, walhal tidur2 ayam. pintu terkuak. fatin masuk dengan gardenia sepapan. yeay! sarapan roti. aku suka. lazat. terus aku bangkit, ambil margerine dan toaster. duduk di bawah kabinet melayan bualan kosong pagi dengan fatin. sedapnya.

biarkan fatin main internet, aku layan dvd. tengahari tidak terik dua tiga menjak ini. maka selesa dan begitu nyaman. pok cham pulang jam 12 lebih2, terus menyambar roti. buka tv3, menonton melodi. aku benci tengok melodi sebab soalan2 provokatif yang bangang, tak ubah seperti harian metro yang direkodkan. cukup sampah. tapi aku suka melodi kerana aku mau lihat kebodohan artis2 menjawab soalan. cukup hilarius.

well, it's a love-hate relationship between me and melodi.

selesai, aku ke dapur. bikin sup pedas bayam, daging masak merah, dan sambal tempoyak. macam biasa, sedap. haha. puji diri sendiri. tp mmg lazat. aku bertuah punya tangan tercipta untuk memasak. cita2 aku ketika kecil mau menjadi surirumah. *gelak besar*

kami makan dgn lahap dan berselang seli ketawa. seronok makan beramai. aku seperti abah, tidak selera makan seorang. perut kenyang, aku beri laluan pada fatin untuk leka bersama internet. aku ambil PSP, lalu main sehingga naik stage. entah bila aku tertidur. pok cham pon tidur selepas makan. apa nak jadi.

fatin kejutkan tepat jam 5.30, untuk aku hantarkan ke lrt. jauh dalam hati, aku mau turunkan dia di depan tangga rumahnya. tapi apa mampu aku, tak berapa berduit bulan ini. lalu diam2 aku hantarkan ke KLSentral, 30 minit dr rumahku. itu yang paling aku boleh bantu. lagipun aku tidak tunaikan janji aku untuk menemannya ke rumah terbuka. maka, harap2 dia okay. dia mmg okay pun, cuma aku yg terlalu conscious.

sampai di KLSentral kami jalan2 dulu. tiada apa ada di situ. cuma selautan manusia yang terlalu laju. mahu ke sana sini. bosan. aku mmg agak benci tempat yg sesak. serabut.

tapi ada hikmahnya kami pergi situ, aku nampak pelangi petang. ada dua. cantik. aku terkesima. subhanallah.

pulang ke rumah di waktu maghrib. goreng telur, makan lebihan lauk tadi sehingga habis. kemudian aku ambil peluang melayar internet. untuk menulis ttg semalamnya di blog ini. setakat ini belum tertinggal satu hari pun. tapi tengok lah, dalam seminggu lagi, mula lah aku menyampah. nanti blog ini akan terbiar mcm yang lain.

aku cepat bosan, mungkin.

sebelum tidur, aku tonton Take The Lead, lakonan antonio banderas. cliche ttg golongan anak kelas bawahan yang marah, terlibat dgn perempuan dadah senjata. datang seorg guru untuk mengubah. kemudian terubah.

kalaulah hidup ini seindah ideologi yg tercipta.

aku pernah menjadi guru. aku sedang menjadi pensyarah.
memang kita boleh menjadi inspirasi, tapi percayalah, untuk berubah, tidak mudah.

yang cibainya, 10 minit sebelum tamat, dvd itu sangkut. maka aku tidak tahu apa penghujungnya.

terima kasih lanun dvd. pantek lu.
aku tidur dgn menyumpah2.

2 comments:

^dada^ said...

moral of d stori... *tamo beli dvd pirate* hahaha.. ;)

but pls..jgn bosan tulis blog laa.. :(

Allyza said...

haha...sadisnya sesadis kisahku.lebih kurang la cuma tak ingat citer apa ntah.smpai separuh cd 2 sangkut tak nak gerak2 dah.sanggup lagi carik kat pasar mlm, beli lagi, sangkut lagi. kat tmpt yg sama plak tu.mmg betul2 gamprot punya pirate!!