Sunday, November 18, 2007

lensa pok arm dan peminat hasni.

daripada awal pagi, pok arm sibuk tanya berkali2; fynn dah okey perut? sakit lagi tak?

boleh dikatakan selang setengah jam. comel. macam anak kecil yang dijanjikan basikal baru. selagi tak dapat, asik menyebut.

nasib baik kerana PMS semakin kurang. maka aku setuju untuk meneman pok arm dan pok cham ke amcorp mall. pok arm tekad mau lense untuk Joni (SLR tercintanya). harganya, sila maklum, 2.5k. bijak benar dia berjimat dan mengurus bajet. arm mmg matang sedikit, atau mungkin kerana tampilnya yang keras.

muka saja ketat, hati dia lembut tu.

tergerak untuk bawa bobby, ular sawa peliharaan aku bersama. lama sudah tidak ku bawa berjalan. seronok melayan kerenah orang keliling tiap kali melihat bobby, yang mana pada setiap itu akan aku terangkan pada semua betapa ular itu sering disalah anggap.

mcm biasa, hanya beberapa orang saja yang percaya. tak ramai mahu pegang, berlambak yang cuma menenyeh2, ada juga yang aku tak izin pegang (gayanya terlalu berani, menakutkan. ular itu asalnya liar, takkan jinak walaupun dengan tuan).

berlegar2 di amcorp mall dalam sejam lebih. tidak terus pulang. pergi ke belah chow kit untuk makan. kelakar, pelayan2 cam muka aku. sungguh comel. terasa sebentar seperti selebriti. walhal lakonan picisan tepi2 skrin. *senyum sendiri*

sudah makan, arm cadangkan eye on malaysia. kali terakhir aku ke situ adalah bersama keluarga. rindu pula pada abah dan ibu. juga adik kecil yang akan mendaftar darjah tiga tahun hadapan. serasa baru semalam aku salinkan lampinnya. ah, anak kecil kadang2 mahu aja aku jerukkan, agar tidak membesar.

sessi fotografi berjalan dengan meriah seperti biasa walaupun cuma tiga orang. PMS datang pergi. risau benar mereka berdua. kesian pulak. aku cuba sebaik mungkin untuk berlaku santai. sakitnya tuhan saja yang tahu.

sedang di situ, ada sekumpulan remaja sekolahan mengerumun. semua gara2 bobby. dia memang star. siapa tak suka bobby. kalu ada pun, geli mahu pegang. tiba2 seorang darinya berkata: eh, itu kak hasni!!

kelakarnya. hasni nama aku dalam siri drama yang aku terlibat. ada juga malu2, tapi aku keraskan diri. entah. tidak reti. puas bobby bergambar, aku pula bermodel sana sini. seronok melayan kerenah anak2 kecil. macam filmstar.

selesai itu kami pulang ke rumah. seperti biasa, sampai di pintu kami bertiga semua terjerit2 mahu chop turn main internet. aku menang dengan alasan PMS dan tak mau lama. mmg tak lama pun, sekadar update blog semalam.

pok arm tanya blog tulisan aku, dia tidak tahu. seganlah mau beri. ini tulisan bodoh2. sekadar coret2 untuk muhasabah diri tentang kosongnya hidup aku ini yang kurang pengisian ketuhanan. hidayahkan aku, tuhan. aku mau bangkit dari jahil ini.

tidak lebih 20 minit, internet bertukar jari. aku baring terus di katil. pok cham datang memberi sebotol air panas untuk aku tuam di perut. baiknya. lega sakit aku sedikit. aku sudah biasa ke hospital semata masalah ini. tuhan, berikan aku kekuatan untuk terus gagah.

aku terlalu lapar, aku minta pok cham turun belikan char kuay teow. biasa aku masak. tapi bila sakit, kirim salamlah. rasa tidak berapa sedap. kecewa. asal boleh saja. tak baik tau makcik. saye takkan beli lagi dari kedai makcik.

makan bertiga, gurau2 seperti selalu, layankan bualan, tahankan pedih di ulu hati. mengantuk pula.

entah bila mata dilelap, tapi aku pasti aku tidur dengan airmata sedikit, aku begitu sakit.

1 comment:

-icha03- said...

saketnye.....ssh nye jd pompan.. smtimes laa... haaiih...

wish can meet bobby laa...hihhihi