Wednesday, November 14, 2007

PSP rosak dengan Jem di Kolumpo

aku sudah pun bercerita tentang separuh hariku yang semalam. maka hari ini, aku sekadar perlu menulis sedikit: yang selebihnya.

aku masak ayam goreng kunyit, lawankan dengan nasi lembik. curah kicap. lazat. teringat atok yang suka gorengkan ayam buat cucu2nya. masak lah apa saja, lemak cili padi ke, asam pedas ke, nasi lembik tetap lawannya ayam kunyit garing.

sementara masak, pok cham tolong bikinkan skuter brengsek yg buat perangai tak sudah2. ambil PSP sekejap, nak hilang bosan. malangnya tak boleh start. shit. something is going on. rosak. dem. kat tangan aku pulak.

duit duit duit duit.
time tengah miskin la segala nak kena bayar.

selesai makan, kami pergi jemput pok arm. bawa PSP yang rosak. terus terang awal2 padanya. dia ckp biasanya kalu rosak tak bule betul. aku hampir nak terduduk. tolong lah... pok arm senyap jek.

kuatkan hati, tebalkan senyum, yakinkan diri: bole betul punya.

dari rumah pok arm jam 5.30. KL waktu itu jem mcm bangsat, aku bule lupa. maka perjalanan yang boleh dikira 10 minit jaraknya jadi 3 jam. pok arm baring di belakang. senyap. aku makin cuak. dr tadi tak banyak borak. dia kata tak marah, tapi kalau aku, mesti dah terbalik segalanya. PSP dia tu, baru lagi. dem dem dem.

untuk menutup wajah yang dirobek2 rasa serba salah, aku pasang radio kuat2. menyanyi2 dan berjoget2 dalam kereta bersama pok cham. kereta di sebelah yang sama2 tak mampu bergerak melihatkan saja kami yang sewel. selama 3 jam, kami ada hampir sepuluh org yang menyaksikan sawan kami.

aku mesti pantas, kerana aku on stand-by untuk shooting malam ini.

jem itu bagaikan rumah setinggan yang telus. toleh kiri kanan ada org. tapi pedulilah. jiran2 ini tak kenal. sekadar boleh memberi pandangan jelik.

mampus kau.

sampai di BB Plaza jam 8 lebih. pergi ke kedai pertama, harga buka saja sudah RM300++. nak terjelepuk aku dengar. tapi nak buat macammana. terus tinggalkan di kedai itu untuk diperbaiki.

kami sambung berjalan. alang2 sudah membayar per entry, apa salahnya berjalan. tapi tak sejauh kepala aku yang dah terbang ke China. mana aku nak cekau duit.

tergerak aku bertanya ke satu kedai games, harga andai rosak yang sekian2. nasib aku baik. itu kedai technician game. maksudnya, kedai2 lain (seperti yang aku jumpa tadi) akan menghantar produk pada mereka. oleh itu, harga berlipat2 kerana dimakap.

aku terus kembali ke kedai tadi, ambil dan bawa ke kedai technician itu.

mereka caj aku RM 150. diskaun itu ini. aku berjanji dalam hati akan aku beli barang kat tempat kau, sebab kau baik. nengoklah. xBox ke, nintendo ke. terima kasih cina yang tiga orang ini. pandai kau ambil hati aku.

pesona pictures telefon. shooting dibatalkan.
yess!

on the way pulang, pok arm lapar. aku sedang mau pusing ke kampung baru walaupun kami sudah di KLSentral, bila E-one sms mengingatkan open house di rumahnya. semua set, kami ke cheras. makan free. haha. pizza, kfc dan kek secret recipe. best.

balik ke rumah shah tepon, ajak lepak. malas aa. dah kenyang. so shah datang lepak main PS2 dgn budak2 ni. tertido jap. jam 3 pagi budak2 nak turun bawah, kopi2. aku bangun join. minum2 smpai jam 4. naik rumah, main internet jap. tak sedar bila dah tidor.

maka aku tido tanpa kesedaran.

2 comments:

^dada^ said...

sunggoh full rutin idop u.. hahaha

fynnjamal said...

oh my god.
u have no idea.

dats y i have problems with commitments.