Tuesday, November 13, 2007

tentang penggambaran

call time yang diberi adalah jam 1, maka semalam aku bangun jam 11.30. bingkas membuka blogspot untuk menulis sedikit2. sebelum terlupa. baju yang sebakul dibasuh dengan mesin separuh automatik. itu saja aku mampu. nak beli yang mewah, rasanya belum perlu.

tiba di pesona pictures bungalow, tiada sesiapa. hmmph. seperti biasa lah. dalam jam 2 lebih kami gerak ke lokasi di GAPENA. tanpa aku terkejut, pelakon2 blonde itu bertanya, GAPENA tu apa.

sila google.

kenapa pelakon2 kita tidak suka membuat homework?
urf. sungguh bimbo.

*futnot: siapa tidak kenal aziz sattar, mari private message aku untuk aku tampar*

tiada apa perlu aku ceritakan di tulisan kali ini. kerana aku selesai penggambaran pagi tadi jam 7 pagi. sepanjang hari berlakon. itu saja. full stop. bosan.

oh, aku terlupa, tangan aku lebam biru kerana stunt. puas rasa hati melakukan sendiri. tapi itulah, agak kecewa bila ditegur "tak usahlah real. berlakon saja lah". dalam hati aku, sampai bila ya begini pelakon kita? berlakon tanpa rasa ingin menjadi karektor, sekadar berlakon.

kenapalah aku menggolong dalam sampahan ini.

kerana sepanjang hari di set, maka hari ini entrinya agak pelik. kerana aku menulis pada harinya. bukan tentang semalamnya.

aku tidur pagi tadi dgn rasa pancit.

2 comments:

-icha03- said...

siapa itu yg tidak keneal aziz sattar... bwk sini... mo lempang patblas kali.. grrrr....

Nona Cici said...

mari lempang ramai-ramai org yg x knal aziz sattar..buduh!