Monday, March 3, 2008

tewas

aku bohong bila aku kata aku mampu untuk bahagia.
aku bohong bila aku kata tiada lagi harap gunung untuk dia.
aku bohong bila aku kata aku mampu untuk hidup tanpa.
aku bohong kerana aku hanya mahu lihat dia ketawa.

tapi aku lupa yang aku ini semakin hancur melihat kamu yang seolah tidak ada apa2. seperti mudah benar kamu lupakan semua rasa. seolah tidah pernah tersinggung sedikit pun jiwa itu dengan cinta saya. persis sang hati kaca.

kamu sungguh tidak ada belas.

maka untuk apa aku pamerkan senyum kelat lagi? buat apa aku bergelak sana-sini untuk mencari dunia baru? engkau tetap tidak akan ke mari dan memegang tocang rambutku berkata "comel ni".

sampai hati.

kononnya memberi aku pada kayangan itu terbaik untuk aku. kedekut sangat dengan rumput melata yang kamu mahu makan sendiri. apa, tidak layakkah aku menumisnya untuk dimakan bersama? tidak cukupkah semua segala?

kenapa kamu tidak reti, semua itu tidak bererti!!!

kenapa harus lari, matahari...
kenapa...

apa selama ini pernah aku berkira...?
apa selama ini selalu aku mengata2...?

tidak ingatkah menahan lapar sepanjang hari tidak berwang, tunggu saya pulang membawa lauk diberi orang?

tidak ingatkah hari jadi saya yang kamu hadiahkan pemetik api bernyala, untuk saya tiupkan, kerana berdua kita sedang tiada apa?

tidak ingatkan cuai kamu selalu membuat saya terhantuk di sana-sini, sehingga menangis, tapi kamu pujuk dengan penuh rasa kasih?

tidak ingatkah lagi semua itu...
tidak mampukah kamu ingatkan...?

mata yang sudah membengkil, teman yang sudah hampir putus harap, dunia yang semakin memberi pusing, makan yang sudah tidak mau hadam, berat yang sudah jauh.

apa lagi yang mahu kamu minta dari saya?

saya mahu beri semua itu pada kamu...
kasihankan aku...

tidakkah kamu pernah baca tulisan saya, matahari?
tidakkah kamu tahu saya merayu hari2?
tidakkah kamu nampak tiada siapa yang sanggup berserah seperti aku ini?

teman2, tolong khabarkan pada dia tentang hati aku...
nyawa ini sudah makin penat...
semakin liat untuk kuat...

kalau posisi aku menjadi dalang, aku lepaskan.
kalau diri aku menjadi penghalang, aku uruskan.
katakan, matahari...


*diam*

andai kata aku sudah tidak ada di sini lagi,
di blog ini,
maafkan saya kawan2...

saya tewas.

13 comments:

^-^icha^-^ said...

haaaiihhhh fynn ... :(

hanafiah said...

fynn,

untuk apa ditagih cinta tiada ikhlas sekadar merosak.jangan hancurkan diri kamu semata kerana lelaki. mungkin Allah telah tetapkan anak-anak kamu nanti lebih comel bila kamu dengan si polan bukan si dia.

wendy said...

maaf andai aku bertanya..mungkin jg aku krg peka dgn keadaan sekeliling..

mengapa fynn? mengapa setiap tutur bicara mu penuh dgn kekecewaan? bagaikan dirimu tiada teman yg ingin menarik tanganmu dan membelai rmabutmu..

kenapa fynn? kau berdukakah?

ConTengaNcaroTngaroT said...

fynn..kata yang bagaimana lagi kamu mau kami layangkn?sedih aku kamu maseh gini..sampai hati kamu kakak mau ninggalin aku dan yang lain..=(


*wendy..aku antara teman yang sdh puas menarik sampai lebam tangannya..tak tau cara apa lg mau dibagi..haih..

rockafellaswrote said...

aku tambah, wendy, teman sudah penat, sudah gusar, sudah tiada tenaga.fynn tetap fynn, hal positif makin dicakap makin ditolak.

ntahlah taulan,
nasihat sudah berbakul, kalau diri sendiri masih lagi tidak boleh terima kenyataan.beginilah...

Dyana Halim said...

kak fynn, saya harapkan kak fynn kuat.jgn jadikan lelaki itu sebagai punca orang katakn perempuan ini memang lemah.
kak, kuatkan hati. ingat pada Dia. banyakkan berdoa. saya doakan akak jumpa kekuatan akak semula. :)

Fiza said...

If he's the one, he'll come back. True love never really dies. If he doesn't, it's his loss. You may not find someone that you'll love as much as the love that you have for him, but you'll definitely find someone that loves you more than he does. It's easy for other people to say forget him, or be strong because they're not in your position right now. You can't just stop thinking about him because it's hard to control your mind as everything would probably remind you of him as he's a big part of your life, and forgetting him would mean chucking a big part of your life away. He's just a chapter in your life, and there will be more chapters to come. Time will heal all wounds. I don't know what happened between the two of you, so God knows what went on, but if you know that deep down inside he's yours, wouldn't waiting for him be worth it? But if you know there's no possible way of reconciling, take a deep breath. You'll suffer for a while, but it's okay since you have amazing friends who still haven't given up on you. Let them shower you with their love and attention. That's what friends are for kan? Don't self destruct, it might seem the end of the world, it may seem easier to hurt yourself, but it'll make you feel better only for a short while, then you'll feel miserable again. Make yourself busy. Occupy your time by writing brilliant poetry for us to read and be enchanted by your beautiful choice of words. Do the things that you've always wanted to do but never did have the time. It's hard, but you'll pull through, because everyone's behind your back, supporting you. Do something for yourself, not for others. Satisfy your needs, do what you want, but don't ignore everyone else. They love you.

Keep your head high, a world without Fynn Jamal is like a world without rainbows. And I like rainbows. A lot of people do =)

SarahSan said...

God will never test us with something we cant shoulder.

anyway, everything happen for a reason. Be strong k.

Saya dah pernah melalui benda yang sama. Sakit sangat. Hari-hari menangis. Bila malam je mula rasa sendiri. Nangis sampai bengkak2 mata.

Menangis lah. Luahkan segala di sini. Biar semua kongsi rasa itu.

Kawan-kawan, biarlah dia luahkan segala apa yang dirasa kan nya.. nanti dah puas dia sendiri akan sedar dan berhenti. Dan nanti bila dia kembali sedar dia akan ketawa dan merasakan betapa dirinya kuat sebab dah melalui halangan-halangan berkaitan jiwa ni ;)

mochitsuki said...

sedihnyeeee.. :((

Hanna The Belgariad said...

fynn,
jgn cepat mengalah.
kau blom tewas..

sedeh mmg sedeh fynn...
tapi ape lagi yg kau ade kalau kau tewas fynn?
jadi, jgn tewas...

jgn terus mengalah..
jgn terus berhenti..
keep on going...
we dont have much choice other than to just go thru with it..

sometimes fynn.. things are meant to be. and we just have to accept that fact. but that doesnt mean that we should just give up and defeat.

fynnjamal said...

kepada SEMUA:

susahkah melayan kerenah orang gila seperti saya?

haih...

Anonymous said...

fynn, keadaan saya tika ini juga adalah seperti kamu.
kelainannya cuma...
saya yang meninggalkan...
hanya kerana alasan yang bodoh iaitu 'untuk jaminan hidup dimasa depan'kononnya.
akhirnya saya menyesal.
sudah puas juga saya memujuk dia untuk kembali.
tapi dia masih dengan jawapannya "saya begitu sakit ditinggalkan kamu. saya perlukan masa"
saya juga sedang sakit.
sakit mengenang2 semua kisah suka dan duka tika bersama.
saya juga masih sakit.
sakit tiap kali melihat perihal2 yang berkaitan dengannya.

jadi fynn, saya faham ape yang kamu rasakan.
jangan katakan diri kamu itu gila hanya kerana selalu terkenangkan dia.
cuma teman2 tidak memahami.
mereka cuba untuk memahami.
tapi cuma kamu yang faham apa yang kamu alami.
mereka terlalu menyayangi kamu sebagai seorang teman.
mereka tidak mahu melihat kamu jatuh berulang2 kali.

so fynn, menangis lah semahu2 kamu sekarang.
bersedih la sepuas2 hati kamu sekarang.
tapi jangan terlalu lama biar diri dibelenggu derita.
sila kutip semule semua kekuatan yang kamu ada.
sile bertekad untuk bangkit semula meneruskan hidup.
saye sentisa berdoa untuk kebahagiaan kamu.
:)

~hm~

Anonymous said...

lagu untuk kamu...
manic street peachers.

Your love alone - is not enough not enough not enough
When times get tough they get tough they get tough they get tough

Trade all your heroes in for ghosts in for ghosts in for ghosts
They're always the one's that love you most love you most love you most

Your love alone - is not enough not enough not enough
It's what you felt it's what you said what you said what you said

You said the sky would fall on you fall on you fall on you
Through all the pain your eyes stayed Blue they stayed Blue Baby Blue

But your love alone won't save the world
You knew the secret of the universe
Despite it all you made it worse
It left you lonely it left you cursed

You stole the sun straight from my heart from my heart from heart
With no excuses just fell apart fell apart fell apart

No you won't make a mess of me mess of me mess of me
For you're as blind as a man can be man can be man can be

I could have seen for miles and miles
I could have made you feel alive
I could have placed us in exile
I could have shown you how too cry

Your love alone is not enough
Your love alone is not enough

-juan-