Wednesday, March 12, 2008

entri tiada signifikan. baca esok punya saja.

bukan aku tak reti nak cakap pasal benda lain selain cinta.
cuma aku malas.

lagipun, elemen goth dan romanticism terlalu pekat dalam jiwa aku.
jadi, maaf.

maka, itu pintu keluar. sila beredar.

entri politik yang sedikit itu pun dah timbulkan banyak kemarahan. yang email aku tak perlu ceritalah. berderet2. dah la anonymous. (encik anonymous yang komen tu lain saya rasa. ni anonymous di dalam email. maksudnya, saya tak pernah nampak email itu, dan bila saya reply, tidak dibalas).

aku benci orang2 pseudo.

aku suka cakap pasal cinta. entah. macam ada orang suka kopi, ada orang gila vanilla. kenapa? entah. dah suka, nak buat macammana?

banyak kebaikan dari apa yang terjadi dua tiga bulan ini. untuk yang tahu, secara spesifiknya, aku sedang menggulung tentang hidup aku yang hanyut kerana tidak mampu melepaskan fantasi cinta yang aku reka untuk satu matahari itu.

sepahit mana aku harus telan, sebanyak itu juga hikmah aku cuba paksakan untuk jiwa aku telan.

ye, dia sudah pergi.
matahari itu.
tapi bukan cinta aku.

tapi aku sudah bisa bertentang mata dengan kepanasan bahangnya, sudah boleh merenungnya dengan rasa lebih tenang.

sebab aku sudah redha.

terima kasih pada kawan2 yang email aku, menjadikan aku kak sri siantan untuk memberikan kata2 motivasi yang basi. klise2 yang diberi pada aku selama ini, aku luahkan dalam surat2 yang aku kirim pada mereka yang meminta.

jujurnya, aku sendiri tak tahu.
aku sendiri masih sarat menanggung rindu.

tapinya, aku mesti gagah untuk hidup.
kan, matahari?

ada jodoh, ada.
tiada, aku nak lihat siapa.

hari ini tidak ada apa yang terjadi yang layak untuk aku selit di sini. cuma malam tadi, selesai menulis, migrain yang maha hebat datang. rasa urat di dahi kanan begitu tegang, aku kira di waktu itu mahu saja aku lempar kepala ke cermin.

teruk yang begitu.

aku ambil ubat sedikit, beri tenang, sedar2 sudah siang. terus ke kampus. untung kerana sudah final. maka tiada lagi kelas. dan aku sampai agak lewat dari biasa.

lepak2 sebentar, aku ke salon terdekat. cuci rambut dan minta pekerja itu urutkan sekuat mungkin.

lega sebentar.
sekarang pun sedang terlalu membengang.
cuma aku cuba abaikan.

sebentar lagi aku ambil lagi ubat kepala aku.

tiba2 aku rindu kampung halaman.
abah.
ibu.
adik.
achik.

(along ada kat sini, buatpe nak rindu)

entri tidak relevan.
kepala sakit sangat.
idea mati.
akal sunyi.

apa khabar matahari?
semoga sihat.

aku tidak.

3 comments:

msYuz said...

idea tipikal,bila bengang dan migrain menyucuk memang ke salun...melekakan diri biar dipicit kepala dan cuci siap keringkan.rambut fynn panjang tentu lagi asyik eh?haha..

jaga diri!

Anonymous said...

salam kak fynn,

saye terjumpe blog kak fynn ni secara kebetulan. ini semua gara2 natasha hudson dan sajak2 yg diplagiatkannye yg membuatkan saye teruja utk mengetahui kisah terbaru tentang perkara tersebut.

biar saye berterus terang sajalah. saye ni salah seorang junior kak fynn di universiti dulu. saye tak kenal sgt dgn kak fynn berbanding dgn kawan2 yg lain, tp saye tau kak fynn lah tuan punye keta kelisa merah & kak fynn penah bertandang ke bilik saye bersama2 pet snake (ular sawa) yg bernama 'atik' kalo tak silap. masa tu saye sebilik dgn kak eeman di blok C.

tujuan saye menulis komen ni bukannye ape, cuma nak menyampaikan sesuatu. selepas saye baca beberapa entry yg kak fynn tulis, hati saya ini meronta2 ingin kembali menulis. tapi saye sedar perkara itu sama sekali mustahil. tp yg membuat hati saye tenang sedikit ialah tulisan kak fynn, sedikit sebanyak terdapat emosi yg saye rasekan...dan kerana itu sudah pasti saye akan menjadi pembaca tetap blog kak fynn.

selamat berkenalan, =)

-izza-

fynnjamal said...

izza:

kalau lihat wajah, mungkin kenal.
kakak sgt teruk menghafal nama.

jgn rasa mustahil untuk menulis. ambil pen/kibod terus tulis saja. biarlah org mau kata apa. yang penting terapi ini untuk kamu.

untuk mengingatkan kamu ttg semalam, semoga dapat diambil iktibar.

kelakar juga bila kamu ucap selamat berkenalan. tp betul juga. selama ini sekadar hai hai sahaja, kan?

mulai sekarang kita kenal sama2.