Monday, March 24, 2008

hello, fynn jamal.

malam ini,
jam 12:10 pagi selasa,
dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim,
saya lafazkan:

selamat bahagia.

dan sekarang saya kira, nur affina yanti yang kamu kenal, atau fynn jamal sebagai pseudo saya, akan mulakan hidup yang sudah membuang rasa.

pada matahari yang memang tidak mungkin sudi.
pada kawan2 yang pernah berjanji tapi pembohong hati.
pada kamu2 yang tidak mahu untuk mengerti.

sedikit, pada tuhan.

tidak, saya tidak buang agama saya.
shahadah saya tetap pada dia juga rasulnya.

tapi begini sajalah,
saya sudah penat.

penat mengongoi dan menangis.
meminta2 pada tuhan.
meminta2 pada dia.
membisik2 pada langit.
membisik2 kisah cinta.

kerana buat apa aku bohong lagi pada hati,
ia satu yg tidak mungkin.

selamat datang, fynn yang asal.

perempuan kejam dan bengis.
pembenci dan manusia ganas.

si sundal.

mahu aku gagah dan tidak berairmata, kan?
nah.
aku bagi.

13 comments:

kamben said...

hye fynn..linda here..fynn tak knal linda..so do i..tp linda is ur silent reader..sebelum ni linda tak penah drop u a comment tp ari ni terasa seperti nk tinggalkan komen kat fynn..sakit atau perit yg fynn rasa linda tau mcm mana rasa nya...mungkin tak sama seperti apa yg sbnrnya...tp linda pun merasai aper yg fynn rasa...bila kita tau kasih dan sayang kita ada di situ tp tak mungkin menggapainya...tp fynn dah kembali kepada fynn yang asal..dan mungkin linda juga perlu kembali kepada linda yg asal..mungkin itu langkah terbaik kan?apa2 pun..hope u'll be strong to face the entire world ya...

hanafiah said...

"puisi adalah proses manusia memburu dirinya dari dalam. latarnya adalah latar dalaman. malah, kebanyakan puisi yang baik semata-mata memperkatakan pemburuan dalaman dengan latar dalaman. puisi adalah manusia mencari dirinya dalam sanubarinya. dan oleh kerana latar dalaman manusia itu tidak berubah, dan tidak akan berubah selagi manusia itu manusia, maka waktu dan zaman tidak mampu menggeritnya. malah, di latar dalaman sanubari manusia itu tidak wujud hakikat waktu. waktu adalah hakikat luaran."

teruskan lontaran diri kamu.

e.a.m.y said...
This comment has been removed by the author.
e.a.m.y said...

fynn yg gagah!
mari kita jadi gagah seperti pahlawan!






*tepuk!tepuk!tepuk!

nota.kematian said...

kalo rasa gembira hentak kaki
kalo rasa gembira tepuk tangan
kalo rasa gembira goyang kepala

* tukar gembira kepada sedih, tensi, (ikut kesesuaian)

** lompat lompat lompat
*** senyum banyak banyak

Hanna The Belgariad said...

welcome to the club fynn

Anonymous said...

fynn...
lontar sedikit nota kau di sini:
puisigulat.blogspot.com

jemput semua....

-EJH-

[siti] said...

iklan sebentar

dr syai:

"saye sbagai wakil ahlil2 layar tanchap shah alam ingin memohon beribu keampunan kpd smue penyokong layar tanchap shah alam tak kire kt mane korang brade...

pade mulenye mmg tarikh dh ditunda ke 4 april...tapi kami terpakse tunde lagi tarikh tu ke 11 april..tapi stelah dipersetujui oleh pihak GALERI SENI SHAH ALAM, maka kami akn meng-awal-kan tarikh itu dari 11 april ke 4 april smule..hehehe..bebanyak maaf la ek..dn kali ni takde tundaan lagi...harap maklum dn maaf kn kami jike nyusahkan kalian smue....

TOLONG WAR-WAR KN DAN SEBAR-SEBARKAN...TERIMA KASIH DAN MAAF SEKALI LAGI...

Layar Tanchap Shah Alam

masa : 7 malam - 12.

30 malam
tarikh : 4 april 2008
tempat : galeri seni shah alam
tema : 'world' / 'dunia'

berkarya - berhibur - beramal

datang bawak tikar..bawak la duit lbih skit bcuz cam biase la ade booth selling smue..and org2 hensem dari CLICK a CHILD pn ade....

sbarang pertanyaan ble call :

019-2566929 (syai)
016-6283475 (fauzan)
012-6424483 (ezani)"

*balik ke 4hb semula... hm...

katahatianakrazali said...

hebat sis.

jgn pandang lagi ke arah kejatuhan.

rise up & dont give up the fight!!!

. said...

gud 4 u

tk cr

wendy said...

gembira hati membaca blog fynn kali ini..
dan aku harap ia benar..
buktikan fynn..

msYuz said...

yeaHHHH!!!

=)

syazana said...

dan orang tak akan faham.









maaf kak.