Wednesday, May 30, 2012

cuba

kelakar dengan situasi artis / VIP / rakyat marhaen buat laporan polis kena bantai / pukul / assault / harass atas alasan tanpa sebab / tak semena2 / tak sepatutnya.

SEBAB BAGI AKU--
kalau dah GATAL keluar pagi2 buta,
duduk pulak dekat depan kelab / port standard orang2 habis balik kelab--
kau kena terima bahana2 yang mungkin.

bak kata ted mosby's mom:
nothing's good EVER happen after 2am.
go ho

me.

aku pernah muda.
aku pun tak pernah togok air kanchingg syaiton tu.
aku pun selalu lepak2 sampai pagi.

tapi macam ni la.
aku kasi analogi mudah.

masa aku muda2, aku gila ular.
ada dua ekor aku bela.
puas orang dok bagitau jangan dok bela.
bahaya.
itu ini begitu begini.
aku degil.
nak juga.

maka.
di satu hari aku punya ibu jari kena sauk siung ular sawa aku--
AKU TAK PATUT citer kat sapa2.
sebab semua orang dah kata--
JANGAN dok bela ular. bahaya.

jadi,
secara mudahnya;
KALAU kau memang dah gatal nak lepak depan kelab malam--
pastu kena bantai ATAS TAK ADA SEBAB APA sekali pun--
tadah la.

toksah dok twitter / status /report kencang sana sini,
sambil tambah di hujungnya '#juctice' la, '#hakrakyat' la, '#keadilan' la apa la.

cuba dok rumah.

No comments: