Monday, May 12, 2008

kau dan mulut hebat engkau.

dan seperti keluarga lain, terdapat pergolakan dalam keluarga kecy.
inilah padahnya kalau terlalu gembira.

abah selalu ckp, gelak2 sgt di siang hari, tgh malam mesti menangis.

sebulan kecy tidak berjumpa. tidak bergurau tawa ria bahagia. dan seperti biasa, akan timbul bisik celaka Si Bakal Direjam.memporak peranda. laknat, engkau, iblis.

aku tak mahu bercakap banyak.
tunggu dan lihat.

nampaknya aku perlu jadi Angah yang dulu, yang mengembalikan abah dan along yang tidak bertegur setahun. tengoklah macammana. sebab aku dah penat dengan mulut kau.

manis bila perlu.
bisa bila mahu.

hebat lah.
dah hidup senang. mesti lupa orang. biasalah.
dah mula abaikan fakta air minum kau dulu air peluh aku.
dah rasa bagus kerana dah ada sayap. boleh menyentuh langit.

dan lebih hebat lah.
kawan2 ditarik2 ke kiri ke kanan. begitu politik.
orang2 dipecah belahkan. hasad kau tembus ke semesta.
kau memang tuhan.

aku tak doa kau jatuh.
cuma aku doa kau kembali mcm dulu.
zaman kau jahanam.

sebab masa itu nanti, kami tetap kutip kau.
kau fikir bidadari2 dan tentera baru akan menopangmu?
hello. kau sedang senang sekarang.

mana engkau di zaman berbaring di rumput?
sama ada manusia itu sudah lama mati,
atau kami dulu sekadar tempat hantu seperti kau bergayut sebentar.

persinggahan di kaabah kecil kami.

tetap bodoh, kami ini, di waktu kau tergelincir untuk kali keberapa itu.
menangguk engkau.

tak macam kau yang tengah bahagia menyelimut diri dengan kulit babi di subuh2 pagi.
kelakar, kalaulah orang tahu engkau yang jahat.
yang lupa diri.
yang meranapkan orang.

hebat sangat engkau, mampu menubuh empayar baru untuk berpaling dari dunia kecil ini.
pada anda2 yang gemar duduk di tengah2 terutamanya, buang saja kemaluan engkau.
hidup tanpa tulang belakang, berseronok dgn melelong cerita orang.

bukan salah kau juga. orang lain, kalau ada aib kawan2nya, pendamkan.
kau pula menjajakan.

haih.
kalau tiada si mulut tepayan, tidak jadi juga.
dari dulu, berjuta cerita hina aku pegang, tidak pula aku layang2kan.
aib kawan, kita jaga.
aib diri, harap sama.

selamat tidur, sahabat.
sebab mimpi emas sekoyan kau sedikit2 sedang dikunyah2 azan.

4 comments:

nota.kematian said...

weeeee.....

pedas pedas...

si choki choki said...

sdg mnunggu post kak fynn. muncul juga.

tri said...

mulut kau pon hebat... dan halus... dan manis... dan cantik...

misZ NoLaLita said...

but kak fynn nye lip sexy!!!!


ihih..

take care sis!!!