Saturday, January 24, 2009

buku merah, pos laju dan lata mageshkar

ttg buku merah.
aku tak faham kenapa masih ramai yang belum dapat.

apa masalah dgn pos laju,
tuhan saja tahu.
tapi boleh tahan rugi berbanding untung.
sudahlah buku harga kos.
kenapalah pos laju berniat hendak perah duit rakyat neh.

pos laju pun tidak sampai.
aku dah mula mempersoal duit2 derma yang entah tiba entah tidak.
kan?

amanah bukan barang buat main.
baik duit zakat, duit derma, waima barang yang kita bayar utk sampai.

pfft!!

tapi ada juga yang email saya katakan ada kawan mereka yang dah terima, tapi ckp belum dapat. (batch buku merah sebelum ini)
yang memaksa saya pos lagi.
okay.

takkan nak marah kamu-yang-ckp-buku-masih-tak-sampai. apa bukti saya, kan?
berseronoklah sama buku itu.

baik curi dari saya, dari merembat buku di MPH.
kan?

minta sangat fikir keadaan saya ye?

sungguh, kalau betul2 hendak, fotokopi saja.
saya mmg tidak marah.
bukan saya ini natasha hudson yang menjual seninya di kertas2 minyak mahal, siap dengan gambar2 cantik bertema puisi itu.

buku itu cuma tulisan picisan seorang fynn jamal.
haih...

pada sesiapa yang masih hendak, pesan pada sesiapa yang akan ke tapak performasi saya, atau yang akan ke kedai saya, atau yang akan berjumpa wajah bertemu muka sama saya:
ambil pakai tangan la ye. lebih mudah.

saya sudah serik hendak pos buku.

sudah di pos laju:
1) ain fatehah
2) aizzah ishak (siap dgn wang pulang rm 5)
3) amal hakimah
4) amy fahmi
5) anyzz
6) bbee hasib
7) bulan
8) cieri
9) dir kheizmein
10) dirt 1012
11) eiya ibrahim
12) farah azzyati
13) farah nabilah
14) hana meriambuluh
15) illy khairunnisha
16) mentallystoned
17) mint
18) naem ismail
19) noor rafidah
20) norazura
21) noriza najib
22) nur suhana (siap dgn wang pulang rm 5)
23) nurul adlina (cik yin)
24) shadya shabella
25) siti amilah (siap dgn wang pulang rm 5)
26) wynn suhaimi
27) zan zahidah
28) zeelawati

calon menunggu (isnin baru masuk sistem):
1) azreen salfina
2) farah yasin
3) najwa hussin
4) julia mat hadiah
5) nur latifah
6) fateen amirah
7) miso

sudah dipos laju tapi masih belum terima:
minta konfermasi:

1) loshy

siapa yang tidak ada dalam senarai, harap khabarkan ya!

eh.. ini bukan entri marah.
cuma saya naik segan la sama mereka yang masih menunggu.
maaf sangat, ya.

maaf tentang pejabat pos.
maaf tentang lap top sakit.

apa pun,
pada sesiapa yang ada masalah, email sepantas mungkin okay?
pasni smua buat macam fara dan beberapa lagi.
datang by hand.
settle.

boleh makan kat kedai lak tu.
wuhuhuhu.

kan amy dan meng?
kan?
kan?

ps: sori sbb smlm kalian dtg ketika kak anna dan kak eemang dtg. tak dapat nak entertain kalian. lain kali dtg lagi ok? soriiiiiiiiii sgt.

oh ya.

30 januari ini:
layar tanchap shah alam.
di galeri seni.
ye. taman di tepi tasik itu.

7 februari ini:
maskara.
di rumah pena.
ye. dekat dengan restoran tupai2 di sekitar dewan bahasa pustaka.

tri takkan ada.
kerja.
:(

myo tongkat masih di switzerland.
masters.
:(

susah jadi buta instrumen ni.
haih.
sapa nak memberi nyawa musik utk aku?
ada sesiapa di sini yang sudi?
:)

lama tak freestyle.
apakah aku masih ada sentuhan ajaib itu?
aku rasa benarlah kata lata mageshkar yang masih kekal dara sampai sekarang.

"i will never marry.
i will have my voice as long as i have my virginity"

tak dapek aa den nak nolong eh.
aku rela hilang seni.

:)
kikikikiki

21 comments:

fara rasep said...

kak fynn,nombor 9.dir kheizmein dah cnfm dapat.(best kan tulis nama dia.byk e n mcm nama samaran je.hehe)

wakil penyibuk diri.dia dah lama menghilang.entah ke mana.

;))

adaf zhafry said...

tolong singgah sekejap kat blog nie ehh.....

www.titiktakbernoktah.blogspot.com
www.adafzhafry.blogspot.com

same la kita follow blog ye...

nafasdunia said...

:)
rela hilang seni kan akak?
*kenyit mate*

tynaizat said...

eh.boley pulak da terima kata belum?boley pulak macam tue.ape punye orang.

ending nakal =)

znzhdhznl said...

sudah dpt! terima kasih kak fynn.bila sudah ada versi baru, khabarkan ya =)

Cieri said...

salam...

famili cieri dah komferm kan buku kak fynn dah sampai.cuma belum saya minta poskan ke jepun.

thanks a lot kak.

Ayyman Rahim. said...

Nak buku tu jugak, tapi dah tak hantar pos eh? Adoi..

Marzuki said...

buku yg haritu, marzuki tak dapat lagi. huhu, sedih tak dpat baca.

hatrikirana said...

hahhahahaha...
tergelak di akhir bicara kamu fynn ttg lata mageshkar itu...
aduyai...

syrkna said...

miss fynn,
saya agak ketinggalan.
hahaha

buku merah itu apa kandungannya?

F A R Y N said...

fynn,
pasal pos laju tu..kau bley check dgn staf pos laju..bley tau samada penerima itu sudah terima atau blom..pastikan no docket tu ada untuk buat rujukan..

aisyahusein said...

kakak, pos laju memang cam cibai sket kadang tu. elok kalau lain kali kakak gune pos express yang *dijamin sampai esok tu. ok la lagi dari pos laju.

bile lah buleh rase soto kak fynn ni! nak datang restoran tapi jauh. =)

mintak2 malam kang mimpi pegy sane siap balik perot kenyang! bestnyerrr

syrkna said...

okay.tq kak fynn

azira.hafiza said...

kak fynn.
berapa harga buku merah?? nanak beli.
*muka exited* ;))

hatifragile said...

*tak dapek den nak menolong eeaa..*

haha
kiut!!

Elmi said...

oh takpe tak dilayan sangat.
saya paham.
tapi saya dah datang kan tadi?
bawak rombongan lagi.
haaaa.

plainMelayu said...

perlukan gitar sessionist? mungkin aku boleh membantu~ itu pun jika betul2 perlu~

ming said...

"kan amy dan meng?
kan?
kan?"

yaaa betul sekali! :D
lamb black pepper memang lain macam rasanya. mcm didadah-dadahkan sahaja.. dem!

saya sudah addicted. huhu

jiwa kacau said...

fynn, rumah pena tuh 1 kawasan ngan tupai2 ke?? bangunan sebelah tupai2 ek??

Beautiful Disaster said...

kak fynn, sy azreen salfina. kalo ikt dlm akak nye entri ni da masuk dlm sistem. tapi saya xdapat lagi?

Marzuki Jalil said...

buku anda sudah selamat sampai, suke333....

tq.