Friday, February 8, 2013

berlakon mengaji


aku hendak memberi cadangan kepada pihak2 produksi drama dan filem.
saja cadang2 suka2 la.
:)

apa kata--
masa baca skrip yang dibentangkan tu--
kalau perasan ada scene pelakon kena baca quran ke, kena solat dengan bacaan kuat ke--
tanya dulu pelakon yang dipilih:
boleh baca tak?

sebab kalau tak boleh, takpe.
ada tempoh sebulan sebelum shoot.
sempat nak rujuk mana2 untuk perbetul makhraj dengan tajwid.

atau kalau pelakon jenis xnak buat homework--
kasi dia watak mak tiri ke, kawan kolej ke--
yang tak perlu dia ada scene itu.

sebab..
macam tak best aa.

tu je.
pendapat aku aa.
kalau ada pendapat lain, tulis la kat status ampa.
ye lah.
aku kan suka delete komen orang.

tapi serius ni.
memang la dia cantik dan hensem.
tapi...

haih...
pendapat aku je aaa...
siapa lah aku nak ada pendapat kat page ni.

No comments: