Thursday, April 12, 2012

liga ilmu yang tidak ke mana

dari separuh dunia jauhnya, begitu khusyu' aku tunggu datangnya.
namun--
kecewa.

debat imam muda dan ustazah pilihan amat mengecewakan aku.
apa setakat di situ hujah2nya?
allah...

hujah2 sekadar menggunakan penaakulan mantik, justifikasi dari pengalaman dan kes2 normal. allahuakbar. forum2 BEGINILAH yang patut sarat dengan petikan kalaamullah, peringatan2 dari hadith, kisah anbiya' seumpamanya? ada. tapi sekali sekala. itu pun kumpulan imam muda.

yang mana, aku rasa rugi.
sebab ini para pelapis ustaz dan ustazah aku.

sejujurnya, aku rasa malam ini lebih kepada debat sekolah. aku begitu kecewa. aku tak perlu diberitahu lelaki lebih bagus dari perempuan. atau perempuan sama layak dengan lelaki. sebab balik2 perempuan tanggung perut 9 bulan, balik2 lelaki lebih tidak emosi.

kumpulan ustazah,
wallahi.
fikir dulu sebelum buka mulut.
kami orang perempuan yang sedang tonton ni--
malu.

aku rasa kalau tak ada prof untuk moderate,
memang ke laut.

6 comments:

puteri mama said...

um..mane nak tgk debat ni yep?? memandangkan saya stay di campus..x leh tgk live di oasis. tpi memang nk sgt tgk prgrm ilmu ni.. boleh shre link or paper x? thanks

ain j said...

Setuju..! Macam sekadar percakaran lidah tanpa asas kalam allah n hadis yang mantap.
Ustazah pilihan nampak sangat emosi. sedih dan malu

rehanmuhd said...

benar..ramai orang komen pasal liga ilmu ini.

JOHN BEAR said...

debat? sampai bila dan sampai mana? =)

Anonymous said...

maybe sbb dorg masih muda.
hijau lg. byk ilmu yg perlu dituntut.
byk pngalaman kne timba.
skurang2nya drpd debat dorg mgkin sdikit sbyk jd lesson utk dorg.
dorg jd ustz n ustzh pilihan xsmestinya dorg perfect trus.dorg ada potensi utk jd pelapis ustz2 yg sedia ada. Rasanya xda org yg expect juara AF or mentor yg baru menang dpt terus nyanyi sehebat F.Tahir, siti. kn? kn?
byk ilmu,pngalaman perlu dikaut lg.
sekurang2nya dorg berani berdebat.
kita?

nama pun pelapis... =)

sekadar berkongsi pndapat, bkn emosi.

-akupunmanusia-

Anonymous said...

baik tgk rancangan Adik-adikku.