Wednesday, December 16, 2009

dah. jgn tanya lagi.

ok. masalah settle.
entri tadi aku padam.

SEMUA JGN CAKAP APA2 LAGI.

dia tidak sengaja.
siapa ungkit pasal hal ini lagi,
aku tumbuk.

adik,
selamat datang ke dunia kejam.
lain kali jangan nakal2 lagi okay?

utk yang lain,
sekali lagi:

JANGAN SEBUT LAGI HAL INI.

*terima kasih pada semua yang terlibat*
aku hargai setiapnya.

23 comments:

n u r i d r i n said...

mcm biasa, bila orang minta maaf, kita maafkan.
yang penting, jangan diulang lagi.
kan?
:)

dah boleh senyum untuk bekerja hari ini.
hooooray!

Anonymous said...

aku bukan adik-adik
sepertimana yang kau karangkan dan kau kecohkan

kadang-kadang semua ayat kau tunjukkan kau sangat hebat

tunjukkan kau sangat betul
tunjukkan kau sangat dan tersangat lah benar

poyo!

orang tua berdarah sakti said...

akum..

org tua melintas..

anak sihat? dah mkn ubat?

salam.

fynn jamal said...

anon:

ok. betul.
kau menang.
*senyum*

hepi tak?

gonjeng. said...

kak fynn : biarkan,jika kemenangan membuta tuli yg dia mahukan.

Anonymous said...

dear anon "adik-adik"

beb..bukak la kamus cari maksud "poyo" lu bikin malu diri sendiri la wey..

hentam dengan isi.
bukan hentam dengan emosi.

(mesti kau nga kalut cari kamus kan skg?)
bahahahahaha!

Anonymous said...

malas betul nak jadi anonymus lagi ni.

meh sambung, lepas tu adik-adik rasa tindakan fynn jamal itu betul, dan sokong dan menyayangi fynn jamal.

hahahhahahaha.

kutuk-kutuk, kau sempat jugak bace jugak entri yang fynn delete.

aku tak sempat. cheh!

fynn jamal said...

aku seryes blur.
aku rasa anon 'adik2' kompius la.

1) entri hari ini (ada dua; satu sudah delete) adalah untuk seorang adik kecil yang tersilap langkah pada asalnya; namun dia sudah secara jujur bersemuka (secara metafora) sama aku dan secara tulus meminta maaf. itu sudah settle.

2) anon 'adik2' tetap rasa semua benda marah adalah tentang dia. yu so fani.

3) ai seryes lost.

senyum la. tak penat ke marah2 org tak tak dikenali. tak rasa macam ludah angin ke?

sebab aku seryes tak terkesan dengan apa2.

seryes ni...
*muka blur gila*

kamon bebeh. rilek la.. tak indie la camniiiieee

*cukup poyo tak?*
hihihihi

cLoud9 said...

waa..mmg sush nk sabarkan diri kalau berckp dengan kanak2, yg berasa diri dewasa..
kagum dgn fyn, harap fyn tabah lagi n lagii.. =)

biELa said...

adoi
sabo je laa dengan anon ni

atn.yusry said...

kak fynn, kenapa kak fynn tak heppppp anon?

azhari azmi said...

haha best lak nengok encik anon berkomen bersama fynn. come on anon. reply lagi. it's getting tense!

Hann Haidar said...

lagi banyak batu api dari pendamai nampaknya

gdsjht said...

alamak kita terlepas statement kontroversi ke? dik non sekaranggg, menyalak kat komen orang guna nama anonymous jer? ishhh tak baik tau baling batu sembunyi tangan.

kalau tak 'poyo', tunjuklah diri.


kastard.

Budak Pemalas said...

kdg2 org yg terasa lebih ni sbb dia de wat salah. sbb tu cpat je melenting padahal kite da takde pape da nk marah2.

benda da setel, senyap jelah. nak ungkit2 lg watpe. haih.

kak fynn, truskn menjadi diri kak fynn. persetankan mereka2 yg sebok tu.

Monolog said...

norma-norma kehidupann. :)

artakus said...

adik² biasanya panggil untuk budak².

budak² tak semestinya muda umurnya.

ramai 'orang tua' yang pakai perangai 'budak²'.

jadik tak salah rasenya panggil 'orang tua' berperangai 'budak²' ni sebagai adik². lagi 'sopan' rasenya. ^_^

fynn jamal said...

aku kata dah;
dah la.

semua.

rumah dah siap, tukul masih berbunyi.
inilah dia.

apa lah sangat perkataan poyo itu. sukahati kaulah nak panggil aku apa. babi ke anjing ke puntianak ke. eden memang tak ada hal.

satu) sebab suami aku tetap sayang aku. abah aku tetap cintakan aku.

dua) aku dari dulu tak faham apa makna sebenar poyo. macam perkataan merunut. atau inovasi. aku tahu bila ia digunapakai. tapi aku rasa tak terkesan pun dengan perkataan2 itu. jadi, panggillah apa saja.

aku mmg tak ada hal.

tiga) hendak sangat borak sama aku, marilah. nombor telefon ada tertera. borak sama aku. kalau kau nak marah norma aku berbual kiasan, aku hendak kata apa. keluarga aku mmg suka menggunakan kaedah 'personify' dalam sehari2.

contoh:

"jangan sekali2 jadi perempuan gedik. mengeladi bila nampak lelaki. tak cantik"

mengeladi = menjadi keladi.
keladi = getah keladi = miang.

mana aku tahu. dari kecil dah terbiasa berbual begitu, kot.

aku mungkin poyo.
tapi kau menggelabah, sial.

Anonymous said...

fynn.rasenye lagi kamu balas,anon yang diatas lagi suka.sebab dia dapat perhatian.itu yang diharapkan.kalau kamu diam, dia akan jadi tidak puas hati sebab tiada respons.manusia memang begitu.

nuRul saLoma said...

betol~~

Cik Puan Drunbella said...

kak fyn..
lagi kita layan, lagi lah mereka suka.
da faham sangat dengan orang-orang yang suka membuat onar neh.
jangan risau kak fynn.
die seorang.
kami ramai yang menyokong kak fynn.
cuma pelik.
kenapa bila nak hentam orang, tak nak pakai nama sendiri.
mesti nak anon.
kenapa?
malu nanti da tahu kesalahan diri, tak tahu mana nak sorok muka kut.
so mereka fikir baik letak anon sahaja.
kalau salah pun, orang xkenal.
yer saya rasa macam tu lah mereka berfikir.

Sarah.Rizar said...

Hahahaha..

anon2.
mcm2 lah kamu ni.

mcm budak KECIK. :p


syg kak fynn selalu.
:)

atn.yusry said...

agak agak kalau kak fynn ni bukan pelakon dan tukang buat puisi, korang nak ke sayang sayang, peluk peluk dia?

haihhhhhhh.


*sure aku kena kutuk pasni haha*