Thursday, November 26, 2009

aku tidak ada mood. aku bangsat. aku tak mau dengar kau punya ceramah. berambos.

kalau aku ada duit,
aku akan bagi kau semua yang pernah kau bagi atas nama ikhlas itu.
aku akan bagi kau semua yang pernah kau bagi atas nama budi itu.
aku akan bagi kau semua yang pernah kau bagi atas nama kasih itu.
aku akan bagi kau semua yang pernah kau bagi atas nama hak itu.

kalau aku ada duit.
aku akan pulang semua.

kalau aku ada duit,
aku dah lari jauh dari kau.
aku dah pergi jauh dari kau.
aku dah sembunyi jauh dari kau.
aku dah pusing jauh dari kau.

kalau aku ada duit,
aku dah lama tak ada.

kalau aku ada duit.
kalau.

tapi kalau aku ada duit pun,
yang bahagia adalah kekasih aku,
sebab duit tak ada makna bagi aku,
sebab duit bagi aku adalah untuk sesuatu untuk membahagiakan kekasih aku.

dan kalau aku ada duit pun,
aku tak mungkin rasa sempurna,
sebab abah selalu kata duit tak mampu beli sempurna,
sebab abah selalu kata bercukup itu sempurna.

*diam*

aku selalu bayangkan
bila kita jumpa
kau akan cakap semua yang kau kata itu depan muka aku.
aku selalu harapkan
bila kita jumpa
kau betul2 akan cakap semua yang kau kata itu depan aku.

tapi selalu tidak.

sentiasa,
bila mata bertentang mata,
kau jadi tidak ada apa2.

kenapa.

kalaulah aku boleh pilih untuk aku tidak ada kaitan dengan kau.
langsung.
apa pun sahaja yang mengaitkan kita.
walau berkongsi jalanraya.
walau berkongsi hobi yang sama.
walau berkongsi apa adanya.

kalaulah.
tak mahu.
langsung.

tapi dosa cakap kalau.

*diam*

pergi mampos dengan semua.
pergi mati.
pergi jahanam.
pergi celaka.

*diam*

untuk sementara,
aku rasa aku dah kembali jadi aku yang bangsat balik semula.

*diam lagi*

tak.
aku rasa,
memang aku dah jadi bangsat semula.


boleh.
aku jadi semula itu semua.
aku bagi apa kau minta.
sebab kau memang tuhan.
tuhan yang maha satu itu pun kau hendak tandingkan.
apa kau nak lebih penting dari apa yang tuhan yang maha satu sudah tuliskan.

betul la tu.
aku syaitan.
aku mata duitan.
aku bangsat.
aku sesat.

betul la tu.
SEMUA betul.
apa yang kau cakap itu SEMUAnya betul.

paling betul dalam dunia.

buatlah apa yang kau nak.
teruskan.
dari awal pun aku tak melawan.
cuma sekali, yang aku betah.
sekali itu.

kau nasib baik sebab aku isteri yang terlalu mencintai kekasih aku itu.
dan aku ikut kata dia.
maka BUATLAH apa kau mahu.
aku akan diam.

cuma satu.
kau CUBA usik abah aku.
cubalah.
walau dgn kata2.
apa lagi dengan sentuh kulitnya.
cuba.

kau belum kenal aku sebenar2nya.

1 comment:

fynn jamal said...

aku tak mau publish comment untuk hari ini.

full stop.