Thursday, September 3, 2009

rapat

ketika beliung sedang memecut ke arah mari
aku renung padanya tajam sambil menghirup nafas sedalam2.

aku hitung satu sehingga tiga.
kaki sudah benam di tanah peroi.
kepal sudah keras di tepi belikat.
gigit sudah ketap di pangkal lidah.

rapat.
sini rapat.

21 comments:

el-sidro said...

kenapa ini kakak

sHEmA_sHImoT:D said...

cun!

ZARA 札拉 said...

aku mahu rapat..

membaca sesuatu, berkongsi sesuatu..agar kita erat...

PETAK.! said...

Sakit.?

joegrimjow said...

haha
susahnya nak pahammm

bijen m. said...

cekal dan tabah.
terus beranikan diri menempuh bah.
:)

liyameyh said...

puitis nye ayt, tak dapat nak paham. huhu. cool oh akk :]

liyameyh said...
This comment has been removed by the author.
nur'ain said...

err..ini sakit nk bersalin ye?


salam :D

azma612 said...

bagaikan sesuatu yang maha berat sedang menuju kepadamu.. semoga terus kuat,kakak...

fecca said...

semoga terus kuat & kukuh kak fynn...

suka dgn semangat & kekuatan jiwa akak...

sy doakan semoga akak terus tabah & lebih berjaya disamping semua org yg disayangi...

insyaAllah..

haney said...

terlalu dalam untuk diertikan..

Hafiz Hamid said...

aku x paham tp aku dpt rasakan maknanya sgt mndalam

dobot said...

mendalam abes!

Topboii said...

argh. poem!

biELa said...

*cuba memahami nya*
oh tidak..masih gagal

*cuba lagi*
haa..dapat tangkap sikit..sikit je pahamnye..haha

Anonymous said...

kenapa aku rasa ini tentang perempuan yang kamu penah tulis tak lama dulu?

ampunkan aku kalau salah.. maaf..

Anonymous said...

x paham.

antibiotic said...

entry ni mcm nk gaduh je.....haha

Anonymous said...

gaduh dengan siapa ni fynn?

PETAK.! said...

Kak Fynn,PETAK ada buat satu buku kumpulan puisi PETAK sendiri.PETAK buat tu,dengan tulisan tangan.Bukan komputer.PETAK jual dengan harga RM8.Tapi kalau Kak Fynn nak,PETAK bagi percuma aja.Tapi PETAK hanya nak Kak Fynn nilai kan seringkas nya tentang ayat di dalam itu.Pleaseeeeee.