Monday, October 22, 2012

realiti curang


ada satu realiti show di russia ini--
motifnya adalah "berapa KOMFEM nya kau dgn cinta kekasih kau?"

agendanya mudah.

kau register dgn production. kau cakap "aku KOMFEMMM awek aku cinta aku seorang". dia research awek / bopren / laki / bini kau. pastu create set up flirting yg paling fantasy. tgk awek / bopren / laki / bini kau tewas ke tak.

dah sepuluh episod aku tgk. dua je yg berjaya. yang lain-- mmg dah tahap masuk bilik. YUP. set up production MMG sampai ke bilik. sbb nak BETUL2 komfem pasangan kau tu MMG fail ke tidak.

for whatever, aku rasa show ni entertaining gila.
tgk couple bergaduh and make fools out of themselves tgh org--
apa x best nya?

dan stendedd aa kita. suka dok pacak tgh commotion.
kalau accident pun kita suka jengah. apa lagi tengok orang bergaduh. kalau tak, takkan la penuh youtube dgn klip org bertekak.

anywho. show tadi. pengacara pulak gempak. bila pasangan yg dok belakang kamera ni merayu2 berhentikan show sbb tak sanggup tgk-- pengacara dia stok "eh tak la... kita tengok dulu... trust your partner.. kemonnnn"-- walhal nak LAGI footage yg lebih juicy.

mmg eye gripping la.
kita yang tengok ni yang terjerit2.

this is a really fun reality show.
SAMPAI LA this last episode yg aku tgk tadi.

bopren dia menangis, mengongoi dan terajang diri sendiri sambil hantuk kepala kat dinding. pecahkan pintu bilik yang pada itu aweknya dah standby nak bukak baju. dan bila aweknya keluar dari bilik dgn pelakon tambahan (yg dibayar utk flirt dgn dia itu), bopren tadi cuma jerit "kenapa?" berulang2 dari awal awek dia bersiap utk blah (obviously dari kamera) sampai la dia hilang dari pandangan.

"kenapa?"

*pause*
shit, man.
bapak goyang aku tgk airmata jantan dia.

*pause*

i guess no one knows why we cheat.
yes. we.

aku guna 'kita' sebab kita semua pernah dicurangi DAN mencurangi at some point of our lives.
dont lie.

(well, takde quran pun depan kau utk aku paksa kau sumpah)

dan bila aku cakap 'curang', tak usahlah bayangkan ke tahap senggama. flirt ofis pun curang, berooo. memfantasi cinta dalam kepala pun curang, dik non. tapi kalau kau dah tahap tu, itu kau punya confession booth punya cerita la. aku tanak amik tau.

so yes.
semua orang pernah pasang dua dalam satu masa.
atau standby satu utk kita start new relationship with KETIKA kita tgh seeing someone.

"kenapa?"
pergh.

how the hell would i know?
blame it on ketidakmatangan.
atau pada syaitan.
even pada pasangan--
yang buat salah tang sini situ (supaya kelihatan bukan pencurang sahaja salah dan patut menanggung hukuman).

kita semua pernah mencurangi--
maka kita semua pernah dicurangi.
(atau dicurangi DULU baru mencurangi--
pick whichever necessary).

"kenapa?"
siapa tahu.

soalan paling senang tapi paling tak ada jawapan untuk diberitahu.
yang akhirnya dipilih untuk dibiarkan tak berjawab, tergantung dan diabai-lalu.

makanya.
bila hari ini KAU yang berada di pintu itu--
menangis, mengongoi, menerajang diri sendiri sambil hantuk kepala kat dinding dan berterusan menjerit "kenapa?"--

jangan harap dapat jawapannya.
sebab macam jawab kau juga--
tak ada orang tahu.

*pause*

apa point aku pagi2 ini?
xada.
aku tgh sentri anak aku tido sebenarnya.
itu yang gatal jari menaip panjang begini.

apa yang pasti,
aku dah tak nak tengok show ni lagi.
ahahaha.

3 comments:

emak. bukan penari tiang said...

boleh bagi aku tajuk dia? tetiba rasa nak search kat youtube kalau ada.

hahahahahaha

|| A r a W a n i || said...

Haah,
Tajuk plish~

ctpayong said...

hidup berputaran...kadang bawah...kadang atas. hajat tak mahu balas tapi kadang2 syaitan hasut sekali dua hanyut. sekarang...redho itu atas sket sabar...doakan! insyaAllah! alhamdulillah!