Sunday, May 17, 2009

nota kecil di hari ahad.

saya sedang sakit.
teruk.
saya sedang minta tuhan gagahkan.

saya minta tuhan bantu saya berlakon gagah.
cukuplah.

tidak senang hendak menampal kekeh ketawa riuh gempita,
bila tubuh tidak ada mampu.
bila terlalu ramai yang sudi memapahmu.
bila sebilangan hendak memaut tanganmu.

menjadi lemah dan tewas itu tidak patut aku gantikan pada setiap kobar semangat yang dicurah pada seorang saya.

sahabat2,
doakan saya.

saya akan hilang agak lama.
saya tidak minta duit belanja,
cukuplah doa dan kasih sayang ikhlas.
tidak perlu dikhabarkan.
cukup pada saat kamu2 bersendirian.
mintakan pada tuhan agar dikasihankan saya.

sesungguhnya doa yang tidak diketahui penerima adalah doa yang lebih mujarab khasiatnya.
dan saya tahu, saya ada ramai sahabat sunyi begitu di antara kita.

rabu ini penentunya.
semoga ada sinar di hari2 selepasnya.

amin.

buat anak2 di luar sana, sementara tidak ada suara saya,
ambil tulisan2 kecil ini dan semat dalam dada:

hiduplah dengan cinta.
berhentilah menjadi sampah.
kurangkan menyenang semua.
hentikan sifat mengalah berserah.

redha cuma untuk tuhan kita yang kool itu.
bukan pada manusia pemijak manusia.
okay?

salam atas kalian, dengan sejahtera.
semoga dipelihara tuhan.

43 comments:

Anonymous said...

tuhan yg 'kool'?
tp api neraka die hot.

jgn tulis ikot nafsu puan.
wamakaru wakarallah.

cikdoktorfalsafah said...

kakak fynn.
kenape?

"Ya Allah,
Bantu kak fynn.
pinjamkan kekuatanMu kepadaNya.
Dia seorang yang tabah,
Jangan biarkan dia kecundang.
Amin"

bakal merindumu.
tahu tak,
ini kali pertama adik tinggal komen.

jangan lama lama hilang,
nanti adik kurang kata kata penguat hati daripada kakak lagi.

Jaga Diri..
love,
aimi.

BudDybadyriah said...

semoga cepat sembuh kak..

SASYA WILLIS said...

doakan kesejahteraan kak fyn.aminn

HazirahMahadzir said...

harap kakak terus kuat..dan semoga Tuhan sentiasa lindungi kakak..
sentiasa sayang kakak..
C:

rahmat haron said...

apa jadi ni? moga sihat2 dan tetap semangat!

aku jadi sampah tak apa - sampahseni.

AzySyh said...

get well soon :)
semoga Allah beri kegagahan kepada kamu untuk melawan penyakit itu.

joegrimjow said...

sakit?
smoge cepat smbuh
tri kan adew
mase ni la "gune" die sebaiknye
hope cepat smbuh

Niealex said...

お大事にodaiijini akak fynn~
Semoga cepatsembuh.. InsyaAllah..

sakit tu dugaan tuhan sekali sekala ^-^"

najwa said...

kak fynn sakit ape?

amie said...

terima kasih kak fynn untuk tulisan2 kecil tu
kasi semangat pada saya sikit sebanyak

doa moga kakak baik2 sahaja

=)

Aini Hasanah said...

Salam,
Apa2 pun moga dipermudahkan tuhan jalan yang terbaik, insyaAllah.

Nunu said...

i'll pray for you.

ZieRa said...

insyaAllah..semuanya pasti selamat.
sy akan doakan..kuatkan smgt ya!!
kesakitan akan pergi dan satu cahaya akan muncul...:)ameennnn.

azhari azmi said...

yeah! tak nak jadi sampah!

Bunga Binti Nordin said...

fynn sakit?

msYuz said...

fynn,

membaca ini seperti memercik air ke wajah sendiri. berkali saya cuba membalas nota pendek kamu di myspace tapi akhirnya saya tersedu sendiri.

terasa yang kata-kata tidak mampu lagi mengubat remuk hati.

saya terimpi untuk bertemu kamu dan merasa dipeluk dengan perasaan yang saya tidak berseorangan dalam dunia ini. tidak perlu bicara panjang kerana kata-kata kamu di sini terlalu dekat di hati.

your writing echoes me.

akhirnya seperti selalu, doa ini terus untuk kamu. saya perlu nyatakannya, kerana tidak ada teman lagi yang akan jadi suara harapan saya.

yang terbaik untuk kamu, InsyaAllah.

Hannanika Chan said...

moga kamu juga dipelihara tuhan
cinta kamu!

awalliwauddin said...

nape puisi kak fynn mcm ni..? Ya Allah berilah kesejahteraan keselamatan kesihatan kepada fynn jamal..

Salji said...

semoga Allah membantu kak fynn menghadapi apa jua bentuk hari2 mendatang. amin.

Railey said...

Be Strong.. Jiwa Kamu mampu bertaha...

Anonymous said...

terpanggil pertama kali setelah stahun saya ikut baca blog nie...
semoga dmudah kan segalanya.InsyaAllah. DIA sebenarnye selalu ada dan bantu kita tanpa kita sedar...PERCAYALAH.

hanys said...

fynn, tak tahu apa yg tjadi pada fynn. tapi doakan fynn sihat dan tabah ahdapi ujian Allh. Allah takkan uji jika fynn tak mampu harungi. insyaAllah, everything will be fine.

cik nox said...

kenape?
sabarlah.
ramai syg kmu.
senyum.

Anonymous said...

kak.. kemana kau akan pergi.. hopefully u'll be fine...

:)

iYda Juhar said...

doakan yang baek2 saja buat kamu.

asmz said...

setiap rasa sakit
takkan siapa yang faham
datang dari Dia
kembali jua kepadaNya
moga bertabah hati tak berbelah bagi
kekuatan itu hanyalah dengan keimanan dan keyakinan padaNya

May Allah cure you, syafakillah. Ameen

~nasrah~ said...

fynn.. insyaAllah suma akan ok.
kuat k..
nice to meet you last night.

n said...

kamu teman sunyi saya
terima kasih

fynn
saya doakan kamu walau agak blur atau tepat lagi tak tahu menahu apa yg terjadi.

Semua kan baik2 saja
INSYAALLAH

xuen adyla said...

semoga kakak cepat sembuh ya
doa saya akan selalu mengiringi

...... said...

kak fynn
be strong
doakan yg terbaik buat kamu.

SuFy said...

haluw, jgn sedey k..smg cpt smbuh!!

aishah_conteng_je said...

kak...

terima kasih untuk cinta kamu..

saya yakin tuhan amat kasih pada wanita yang penuh cinta...

kamu mampu hidup atas cinta tuhan dan manusia..

dan saya tahu hubungan rahsia kita sama tuhan sukar diungkap dengan kata..jadi kamu terus saja mencinta ya...seperti apa yang kamu rasa...

kerana kamu yakin cinta dia...

sayang kamu kakak..

aisya said...

=)

nadia.naddy.nadOo said...

saya tak paham.
banyak cara kite boleh guna untuk mengalamatkan tuhan kita.
bukan ker ada hadis,atau ayat quran (saya tak pasti,maafkan saya) yang ckp, Allah ada tangan.
dalam maknanya. bukan sebarang tgn biasa.
begitu juga istilah kool di sini. TOk guru penah cakap, allah itu samseng, lain samseng yg ingin di sampaikannya. saya bukan nk berpolitik. tapi ini konteks yg sama. baca dgn hati. jgn mudah mau hentam.

kak fynn, moga cepat semboh. saya suka kamu.

Anonymous said...

ramai yang akan doa utk kakak.
evrythngs will be fine. insyaAllah.

:)

Cik Qemm said...

kak fynn,

cepat sembuh ya!

amin..

Anonymous said...

haluu sis..
get well soon =)

ada hikmahnyer.....

adilahalim ; said...

dah lama tak bertamu ke sini,rinduu. tsk.



moga cepat sihat kak fynn. jangan lama menghilang okay. (:

I.N.T.A.N said...

salam,
dear fynn,
syafakillah ya ukhti.
semoga Allah kurniakan kesihatan yang baik dan semoga cepat sembuh. Insya Allah.

hun shahrudin. said...

kak fynn, harapnya cepat sembuh!

Anonymous said...

semoga cepat sembuh...saya baru shj kenal kak fynn menerusi puisi yang indah itu..
tapi tibe2 hati ini turut juga rase sedih...
sekali lagi..semoga cepat sembuh...

chaon said...

amin.ramai org kt malaysia doakan kau.rileks aje.biar Tuhan buat kerja