Tuesday, December 11, 2007

hujung minggu dan gig yang seronok.

sabtu.:

paginya aku sapa jam 8 lebih2 sedikit. sial. aku kira bila cuti aku patut bangkit lewat. tapi maha hebat tuhan yang telah memberi kita body clock, yang mana akan tersentak pada kebiasaan.

bangun sajalah.

terus capai ps2. mahu melepas rindu pada mario bros. cilaka. dvd itu rosak. sialan. terus bersiap mahu ke tesco. tukar. tapi semalamnya sang tukang kedai sudah bilang, itu cakera terakhir. ah!! tertekan!!

aku mahu zaman anak kecilku di televisi!!!!!

sampai di tesco, sebaik sahaja aku memasang penggera di kereta, entah kenapa kepala terlalu serabutan dan menjadi pening. dua tiga menjak ini aku sering didatangi sakit yang dulu. ah, bagaimana ya jika rasa itu kembali dan menghancurkan aku?

terus pulang ke rumah. pok cham ada sekali kerana mlm sedikit kami mahu melayan gig hujan dan komplot di mont kiara.

aku tidak sedar apa sejak aku jejakkan kaki di rumah.

sedar2, jam sudah berada di minit 30, lewat pukul 6 petang. bila aku tanya pada pok cham, dia kata aku sudah okay sedikit dari tadi. entah.

ini adalah aku bila tanda2 depresi aku aku datang. ubat di kampung. malas aku mahu ambil. entah iya. mungkin kepenatan sahaja. aku yang bereaksi lebih2.

aku minta pada tuhan agar tidak mengambil semula kewarasan. ada masa dahulu aku hanyut dalam dunia di fikiran sendiri. tubuh sudah tidak mampu menjerit lagi. jiwa sudah tidak larat meminta ehsan lagi.

tuhan, aku tidak mahu keserabutan dulu itu lagi...

jika ada yang membaca puisi2 yang aku layangkan di dunia cyber sini, kamu akan dapat lihat sedikit aku yang terlalu terhancurkan. pembunuhan diri yang perlahan2 secara terang2an. kenapa, tuhan.. kenapa aku ini begitu dimalamkan dari mata penglihatan terang.

depresi ini satu terma yang doktor berikan pada ibu bapa aku semata demi menjaga hati mereka dari melabelkan aku gila.

semoga aku tidak kembali ke alam aku itu.
tapi entah kenapa aku lebih senang bersendiri seperti dulu.

adakah keserabutan ini datang dari riuh hidup aku yang sekarang?
aku tidak mengerti.

lepas bangkit aku mandi dan terus bersiap2. nasib baik pok cham ada juga tadi. jika tidak entah la. dia pun tak mahu cerita apa yang terjadi. sama seperti amy bila aku tanya dulu. sama seperti abah waktu dia lihat aku begini dulu.

apa yang terjadi?

sudah bersiap, aku dan pok cham terus ke mont kiara. pok arm sms, minta dijemput. arah haluan kereta ditukar. ambil beliau di sentul, kemudian ke tapak gig.

ada kareem, enot, bella dan lima enam kawan lain. hujan dan komplot juga baru tiba. sedang elok.

komplot bernyanyi dan aku yang mahu lupakan kesesakan kepala terus melompat dan dengan meriah melayan lagu. begitu seperti orang hanyut. aku tidak kira. mahu aku hilangkan segala kekacauan. terlalu hingar dan lupa diri, sehingga zac dari komplot yang sedang bernyanyi tunduk ke arah aku yang berdiri di depan pentas lalu menggosok2 kepalaku. sambil

begitu groupies.
begitu terharu.

aku rasa itu yang aku perlu. seseorang datang, gosok kepala aku. ucapkan, "sabar fynn. dunia ini memang kejam. tapi kau ada aku, kan?"

bercinta dgn fantasi aku lebih realistik dari dunia yang tak jujur ini.

hujan menyambung kegilaan. seperti biasa. abnormal dan hebat. bangga sekali menjadi antara teman2 rapat mereka sejak belum dikenali. cumanya aku berharap sindrom roksta tidak terjangkit pada mereka.

gig habis jam 10 lebih. kelakar. macam konsert hari kantin pula habis awal2.

pok arm mahu lepak sekali di rumah. dengan besar hati aku bawa pulang pok arm sekali bersama pok cham.

sampai rumah aku terus tidur. haih. esok ada shooting anak pontianak lagi. entah bila mau habis.


lepak2 dan terus bermain internet. tiada apa yang luar biasa. sekadar berinternet. lagi dan lagi. dan lagi. dan terus lagi.

ahad.:

jam 8 sudah bangun untuk ke pesona pictures, dengan berat hati. shooting seperti biasa. tiada yang istimewa.

pok arm pulang ketika aku masih di lokasi. ada kerja. rasa serba salah. kerana tidak sempat melayan mereka ketika di rumah. takpelah. ada hari lain.

krew2 lokasi sudah berubah. kontrak sudah bertukar. krew baru pun agak okay. tidaklah terlalu riuh seperti dulu. semua bekerja secara professional. anju baru merasa bahang populariti. gambar2 panasnya di internet sudah berlegar2 di mailbox.

dan dia gelakkan seperti tidak peduli. siap katakan, "ah, kampungnya"

itu adalah respon beliau tentang dunia sosialnya yang biasa. champagne dan biseksualiti, seks bebas dan sosial kelas atasan.

kampung rupanya aku ini kerana tidak biasa. kadang2 aku nampak jelas hubungan plastik aku dengan mereka2. tapi entahlah. sudah terkena baru tergadah. dah kenal baru aku tahu.

haih..

sampai rumah tidak ada kerja apa. layankan internet. dan seterusnya tidur tidur tidur.

5 comments:

hanafiah said...

semoga Allah memberikan kamu kekuatan dan kesihatan. amin.

^dada^ said...

cha juge doa...fynn sentiasa di lindung oleh di atas.... ;)

thesleepless said...

hey there stranger,

you've come a long way through from the girl that you were back then & you should be proud of yourself.

you're 25, with a degree, earning yr own money (as a lecturer in IIUM) & at the same time you manage to do what you love best (arts & such).

so, bersyukurlah dengan apa yang anda dah capai.

p/s: di label "depressed" tak semestinya "gila" ;)

[siti] said...

saye ade terbaca ni mase bace2 blog2 kawan2 (ape ayat ni).. tentang kawan nya warded due to hyper depression.

anyway, dun know la is it the same situation of depression that u've been through, but, hm.. baca sajalah!!~

(takde idea nk mengarang, tp mau kongsi. boleh kan?)

http://zachvanalley.blogspot.com/2007/11/whats-story-midnight-gory.html

enot.midori said...

kakak.sape anju??