Thursday, July 15, 2010

menang besar

sejak aku di keynote,
abah pertama kali hubungi aku sehari selepas lagu seru.
itulah kali yang nombor satu abah lihat aku yang aku.

abah bilang,
"abah tak pernah tahu awak ada itu semua dalam awak.
dari mana semua tu datang?"

aku jawab.
"dari abah."




semuanya dari abah.

*diam*
*senyum*

ini agaknya, perasaan anak2 kecil ketika persembahan koir sekolah dilihat ayahbunda yang memegang kamera video dengan penuh bangga.

ini pertama kali aku merasanya.

aku sudah menang besar.
sukahatilah kau kata apa.
aku menang paling besar.

29 comments:

kechixx said...

menang apa ni?(:

Dilakochan said...

Dah dpt tawan hati ayahanda...
Mmg satu kemenangan besar!

Wis u all the best sis at keynote.

Ai ade sorang kawan sekolah gak yg dpt masuk keynote same. si NOMAD budak SMKBangsar.

mosyuki borhan said...

best yeah! emangnya sy pernah dgr performasi puisi kamu yg dinyanyikan oleh andy smlm...benar kn?

Lil^GriZzLe said...

kak fynn masuk keynote ke?

selalu memang anak perempuan dapat jiwa bapanya.

congratz kak fynn ;)

Along said...

rindu fynn.

tengok fynn kat tv, adik alia jerit2 kat tepi tanye; "betul ke tu kak fynn betul ke tu long betul ke tu kak fynn, long?"

pendek along jawab; ye.

rindu fynn!

iYda Juhar said...

semlam first lihat kalu di keynote. hampir tak kenal. tapi kenal dengan lagu "jual lelong".

itu imej baru kamu kah ?

:)

Fiq said...

aku paham rasa itu kak. :)

~nasrah~ said...

fynn, tahniah!
rasa itu lagi hebat.

biELa said...

kak fynn tetap juara di hati saya....hihihi.

_ToMaToMeI_ said...

Fynn....

sudah dua keynote sy tgk kamu....
Lagu seru ngn jual lelong...
Teruskan karya kamu ya...

Best!!!!

Azzam?? said...

"SAYA MENANG MOTO!"

*sebut dengan nada dan intonasi yang betul

appledia said...

Tumpang bangga.Serius!

joegrimjow said...

lol
ritu tengok keynote
ade nama fyn
haha
dah agak kamo yang fynn tu
nak tanye tapi tak tergerak
nasib baik baca entry ni

hehe

atheera veslee said...

akak ;))

sayu saya dengar.. yea saya faham rasa dia.. abah akak pastinya bangga dalam dalam ;))

misssssssss uuuu ;))

cik salmah said...

tahniah Fynn.
aku faham rasa itu ;)

Aishah Yasin said...

Fynn Jamal terbaik.

.o r k e d. said...

x pnah miss tgk akak altho kt uma xde astro, ku gagahkn jgak pegi tgk d ruma kwn. syukur kt uia ade astro dan buley tgk akak. tahniah. (:

mus said...

tahniah!
teringin nk rasa mcm tu. =)

Nur -al- Ain said...

good luck sis ;)

Baby Tiger said...

alaaa nak nangis la baca entry ni...

mrberett said...

mesti abah kak fynn rasa bangga kan?
kak fynn pon mesti dah menitikkan air mata kan masa tu? :D

cLoud9 said...

biarkan apa org kata, janji cinta hati kita yang paling kita percaya, percayakan kita juga.
satu rasa yang sangat tinggi nilainya.kan.

congratz k.fyn.u rock beb.=)

hanys said...

hah! so betul la fyn ada dalam keynote.. bukak kejap, eh mcm kenal. tapi tak sure sgt..

nasylo said...

aku yang tak faham..aku sangka cerpen..aku sangka sajak...aku sangak lagu rap..adeeeihhh

ringo said...

aku nak anak macam kau

Farah Rosni said...

:')

peminat said...

Ehem, ehem.. sesiapa yang minat lagu2 puisi Fynn boleh tolong undi ya..hantar SMS kalan nak Fynn menang ya.


SMS: Taip KNFYNN atau KN<3/5/10>FYNN untuk (3/5/10 undian) ke 32999.
Contoh : KN3 FYNN KE 32999

bagi maklumat sikit bolehkan..

eM. said...

anak abah yang tomey-tomey.

PAP said...

tahniah pakcik jamal sebab dapat anak yang macam fynn..