Wednesday, June 9, 2010

merbahaya

segala yang bermula dari pangkal dulu
sehingga hari yang ini
sudah disembunyikan dari mata terang.

merbahaya.

manusia --
spesifiknya di sini;

punya ramai orang jahat
yang terlalu gagah
menenggelami selautan orang2 baik
yang dari dahulu lebih gemar memilih diam.

*sengih*

aku perlu kunci semua ini.
mungkin untuk sementara.
sampai masa2 yang aku rasa selesa.

:)

merbahaya.

9 comments:

si ninaa joyy ! said...

patut lah yang lama semua dah tak ada.

saya suka ayat menenggelamkan yang baek yang dari dahulu lebih memilih diam.

mie said...

alaaaa.rindu nak baca ayat k.fynn yg jujur.aduihh.ta dapat nak ulang bacee...

*sedih*

The Poyo Me said...

kenapa perlu takut dan menyorok kalau tidak buat apa2 kejahatan?

fynn jamal said...

cik poyo:

nyatanya kamu tak baca tulisan2 saya. boleh dikatakan dari dulu lagi saya selalu beritahu semua org yang saya ini jahat.

dan ah. jgnlah terus menjadi stereotipikal. asal berdiam, asal sembunyi, terus ditampal pengecut di kepala.

salah tu.
:)

Abg Hashim said...

gud luck ye..

jarang jarang aku bagi komen kan..
kali ni aku bagi komen untuk ko punye semangat..bukan untuk kau jadi 'semangat'...semangatnye budak ni..kata orang tua tua kepada budak yang comel badannya..

semua yang terbaik untuk kamu ya!!

semangat!!

-dzul-

si buta warna said...

diam x semesti salah.
diam x semesti pengecut.

kadangkala,diam adalah terapi terbaik buat diri sendiri.

myrah said...

berani coz benar
takut kerana salahh...
so ,klu x wat jahat jgn takut.....semua org baik...

myrah said...

berani kerana benar....
takut kerana salah...
so...gud luck...
pliz...comment n visit my blog....jdi r follower sya..

rendrazaleigh. said...

alar fyn.
dulu kau cakap kau penulis tegar, cakap sorang sorang bila tak menulis.

macam away message je,
kau nak pergi mana?