Thursday, April 16, 2009

satu soalan rawak.

buka tudung atau ketayap itu sekarang, dan bogelkan sangkar otak. tanggalkan baju yang menutup dada kamu, sama ada yang menyelaput buah dada itu atau bidang berbulu kamu, lalu serlahkan luas kulit itu yang berkerak.

ambil pisau, mungkin bilah runcing, tekankan sedikit sehingga tertebuk apa yang merangka tubuh kamu tanpa agak2. pada jari2 tulang yang memerisai bungkusan2 berlendir yang menjadi enjin untuk melaksana engkau seorang engkau itu, ayunkan kapak.

aku mau tanya--
kerana engkau terlalu sibuk dari tadi mencari2;

di mana yang kau kata jiwa itu.

24 comments:

capulet360 said...

huh?
di mana?

*agak kurang faham.*

pjoe said...

jiwa itu ada pada iman
:)

Mr FiQ D cNi said...

hhuhuhuhuh..ape yg cube kau rungkai kn nie....

TsUjUn said...

dari mana datangnya angin ya?

p/s:adeh,sabar akak..tanya sama Dia.
chill

joegrimjow said...

pandang cermin
atau
bukak webcam

acu jari
tunjuk kat diri,

itulah jiwa

Sara Musfira said...

Siapa dia Kak Fynn?

rumadatme said...

Dah takde, pasal dah kasi pada orang yang dicintai..

(dengan harapan untuk dibersihkan dari luka)

=)

abcdefg..h! said...

bila kita mula persoalkan di mana jiwa,

sebenarnya kita persoalkan di mana akar umbi diri,

itu bagus.

sebab bukan ke mencari diri tu akan membawa kepada Tuhan

:)

• rOozu • said...

astrahgfirullah...

kalau begitu lah nk cari jiwa...
byk yg mati pasni~!

yokai lucifer said...

macam angin kot.
xkelihatan.cuma dirasai.
so xperlulah tercari.

miezi said...

kena cari dgn mata hati mana letaknya jiwa itu. takkan jumpa jika sudah buta.

Anonymous said...

jiwa itu ada..cuma mati hidupnya jiwa kita yg cerna.jiwa kita lahir dari amalan kita.sabar! tekupkan kembali tudungmu dan ketayap itu. itu cuba godaan syaitan yg mahu kau mencari nilai imanmu!!! serapkan iman dalam jiwamu.pasti kau tahu..di mana jiwamu!

Anonymous said...

hurm.saya tau saya anon.tp saya anon yg baik..cuma lalu disini mmnta pndngan..saya tau juga yg akak, bknnye pakar motivasi, tp dari ape yg saya baca, saya ingin mnjadi kuat, tabah dan tenang mcm akak walaupun gembeng=P..huhuuh..saya muda lg,bkn nk kate akak dh berusia, cuma nk mmbygkan yg saya mgkin msh kanak2..sy 21 thn.akak nmkan die matahari dulu, saya pula nmkan die biskut.ape pn sbbnye..mknanye ttp samakn..hurm..tp akak dilepaskan..msih ade cinta..n skrg jmpa tri plak...semoga bhgia=)..tp..saya belum dilepaskan..tp sy xtau ade cinta atau tdk..ingin saya lepaskan, saya takut perasaan saya je yg lebih2...saya xtau nk wtpe sbnrnye..huhuuhu..jgn ye approve ye..sbb saya tau xde kaitan lgsg cite ni dgn entri akak..tp ni soalan rawak sy utk akak..huhuuh..tolong!cmne nk jd kuat jg???

pelukdancium said...

walaupun sy kurang kefahaman tp sy slalu anggap akak ni sgt coooolll.. :)

Shemmi said...

emh?..

jiwa itu ada di dlm hati bilamana si empunya tau siapa yg memberinya..


* gulp

melsabil said...

jiwa tu ke yg buat kita jadi siapa kita sekarang??

jiwa tu ke yg buat kita jd kuat @ lemah??

Ayyman Rahim said...

Jiwa itu satu pembentukan diri sendiri.

~AyaN~ said...

terpulang bagaimana mahu tafsir jiwa sendiri.

sebab bukan semua org sama.

tepuk dada tnya iman.
kamu ini jiwanya mahu apa,dan bagaimana.

aw3rz said...

Kenapa ketayap dan tudung?





Memang golongan ini penuh dengan gambaran-gambaran gelap terhadap golongan selain mereka. Hidup dalam dunia sendiri tanpa mahu menjengah keluar. Tapi mereka juga akan hulurkan bantuan bila perlu.

Lea di hujung nyawa said...

yeah, kak fyyn sgt cool, bila dia pkai bju kurung, dgn kasut dia yg cool tu.

haih, jatuh cinta..

yunnne said...

jiwa tu hanya kita yang merasakannya kan?

nazreena nadia said...

tak berasa di mana jiwa.
mungkin kosong.
tak berhati.
mungkin tiada.

aishah_conteng_je said...

jiwa itu yang di jual dibeli untuk satu harga diri

bukan untuk pergi ke mana2

tapi mencari jalan menjadi bidadari syurga

dan jiwa..mungkin ada rasa..datang dari tuhan..mencipta cinta bahagia

iYda Juhar said...

iman.