Tuesday, March 1, 2011

ibu sialan

sialan!!!

lagi sekali kau orang datang pada aku,
mintak tolong aku jual anak kau yang kau cipta
dari majlis2 kau, teman lelaki kau dan syaitan--

aku cari kau,
aku tampar depan semua orang,
kemudian aku ludah.

dasar binatang.

aku tak peduli apa kau buat.
sungguh aku tak mahu ambil tahu.
aku bukan tolong kau.
aku mau tolong budak dalam perut kau itu merasa dikasih oleh mereka2 yang benar2 maukan dia.

mereka2 yang terlalu menunggu direzekikan.
mereka2 yang begitu lama tadah telinga dgn kata2 orang kiri-kanan konon2 kita saja2 tak ada sebab mau jaga langsing badan kebaya.
mereka2 yang tak bertuah macam aku
--untuk merasa mengendong zuriat yang bakal ditatangcinta.

ARGHHH!!!

mak apa kau?
8 ribu je kau nak?
serius?
apa barang.
murah sungguh.

serius.
MURAH.

wahai tuan puteri,
ada sebab kenapa aku cakap dari awal jangan letak harga, jangan SEBUT tentang wang yang akan lalu-lalang atas nama zuriat itu semua.
SEBAB anak2 itu tak terbayar harganya.

tak terbayar!!!
kau takkan mampu!!!
itu nyawa!
reti?

astaghfirullahal 'azim!!!

aku benar2 rasa mau lempar barang, terajang orang, sekarang ini.
tuhan, kuatkan aku.
tolong.

aku rasa pecah sungguh.

tuhan...
bagikanlah pada aku.
bukan pada binatang2 macam tu.

41 comments:

anieesshh said...

anda hebat berkata kata :)

cik maze said...

mereka ni tergolong dalam
"buat dulu sebelum fikir"
tak pernah fikir nyawa yg suci dan tak berdosa . kejam .

cek pengu katek ni said...

ah.manusia berhati binatang.memang begitu.ambil nyawa itu dan jaga dengan elok.

tuhan akan bagi bila sampai masanya.

.amena. said...

inshaAllah.rezeki kita tak nampak.

nadiahbs said...

mereka lagi rendah dari binatang. at least binatang pandai juga jaga anak, bawa ke hulu ke hilir. tapi mereka, tak sempat keluar lagi anak tu kat bumi, dah sibuk-sibuk cari orang nak bagi.

Aslina said...

heee... jumpe orang camtu... memang patut lempang jeeee... meluat, menyampah...

kadang2 tu terfikir jugak... senang2 je orang2 macam tu dapat anak... ada pasangan sah yang da berbelas tahun kawen pun susah sangat nak dapat anak...

yang senang tu pulak senang2 je nak jual2...

ingat teddy bear ke apa nak jual2...

real kadijah. said...

bile sampai masenye

dian said...

fyn, aku nk gak rezeki tu!

Salmia said...

8 ribu je?

bial semua mahu berurusan dengan wang ringgit...

ish ish..

DEEDYmyself said...

saya aminkan doa yg hujung itu. amin!! sabar kak fynn!!

DEEDYmyself said...

saya aminkan ayat yg last itu. aminn!!!! sabar kak fynn!!

Arm_mj said...

ya Allah..k.fynn..saya skong k.fynn sepak trajang org tuh! astagfirullah..moga Allah bukakn pintu2 hati mereka

.:pUbLiC_eNeMy:. said...

semoga Allah dgr doa kak fynn.. :)
sesungguhnya anak itu tidak ternilai oleh wang ringgit..sggup ibu jual anak..sedih btol :(

Dyna Yvonne said...

semoga tersampai hidayah kepada ibu itu.

♦♦orked♦♦ said...

ptot di beri otak instead of another 'NYAWA'...

amalina sahaja said...

itu dh lebih daripada sial kak fynn.
mereka tu masih tak sedar.

ah jangan khuatir kak fynn, meh kita makan popcorn sambil tengok bila Tuhan bagi "nikmat" dekat mereka. (:

AkUiStInI3 said...

kak fynn,

sy jugak tergolong dalam golongan "mereka2 yang terlalu menunggu direzekikan."...

sy sokong mcm akak ckp "tuhan...bagikanlah pada aku.bukan pada binatang2 macam tu.”..

saya doakan tuhan akan berikan kepada kita yg memerlukan,,bkn pada binatang mcm dorang tu..Amin..

♥naematulsaadahismail♥ said...

sudah lama xtengok tv baca suratkhabar.ada lagi kes mcm ni.haih..

Semoga suatu hari nanti, kak fynn diberi izin oleh Allah untuk pikul tanggungjawab seorang ibu :)

d_tieah said...

Aku sayang ibu aku..



Entry Terbaru : Usianya Sudah 59 Tahun

misz sheyla said...

memang patut lempang je...bila ade rezeki orang x pernah hargai... :( sedih dengan orang sekarang

EZAN IDMA said...

SEMOGA ADA RZEKI UNTUK KAK FYNN :)

_ToMaToMeI_ said...

Kak Fynn:

Sesungguhnya anak kurniaan Tuhan yang tidak ternilai harganya....
Alhamdulillah sy br sj cek...dan ia positif..my first baby..Sy doakan semoga kak fyn juga cepat dapat baby ya.....

budak said...

kak fynn, tmpar je, nk ajk kitorg join pn bole, i sokong you 100%

ash sahaja said...

sungguh durjana.. smoga dy mndpt blasan nya.. (!)

dua gadis biol said...

8ribu? mmg entah apa apa. binatangg pun reti sayang anak. PfffTTtt

apple said...

hebat!

secerah siang said...

astaghfirullahalazimm .. jahatnye mereka !!

Anonymous said...

moga kakak dipermudahkan rezeki utk itu.

mohd fauzan said...

d mbe ak sorg ske gle kt ko
ak bkn artis, xtw pn seni
tp bce puisi ko ni,
mrmang blu roma ak,
jz doa dorg dpt hdyh
pheww

holeri said...

Sebab dia orang buat seronok sebab tu dapat anak..hehe.

Mereka buat kerana hot passionate sex. Sampai tak sempat tunggu kahwin. Sebab itu orang zaman dulu percepatkan kahwin sebab nafsu perempuan tak boleh dibendung, senang cair.

Nak tunggu lelaki meminang, duit tak cukuplah.Masih mencari yg lebih cntiklah. Api tetap membara. Bila dah gersang lupa kondom, lupa pill... itulah penangan MTV dan internet. Semua orang seronok buat..

Kalau perempuan tu aktif senang dapat anak lelaki..

Teknik kena betul. Lelaki diet mesti bagus baru pekat sperma. Ini tak exercise, hisap rokok memangla sukar membiak.

LadyRye said...

hang bagi saja 8ribu tu

tapi niat di dalam hati ini bukan harga anak tapi

ini harga aku bayar untuk menyewa rahim dia 9bulan 10hari..

gadisan said...

fynn, tolong aku.

cek email.

mira na said...

semoga allah memberikan kak fynn anugerah yg tak ternilai itu, insya-allah amin ya rabbal alamin.

ctpayong said...

betol tu...kak ct selalu kata. anak itu sebenar2 harta sbb bila kita sudah tiada pun mereka (anak) boleh lagi "sms" doa@fatihah kat kita.

dan jadi anak yg soleh adalah hadiah paling mahal untuk ibubapa.

HelEnA_iEz0 said...

semoga kak fynn dikurniakan ank sendiri..maybe de hikmahnyer...blom ada lg sekarang...tuhan mahu kak fynn selamatkan baby tu...maybe de rezeki selepas ni..amin..

fakhriyahramli said...

Tuhan jawab doa hambanya dgn 3 cara...

Dia katakan ya..
dan beri apa yg kita mahu..

dia katakan tidak..
dan beri apa yang lebih baik..

dia katakan tunggu,
dia akan beri dengan masaNya yang terbaik..

insyaallah.. kakfynn.. moga ALLAH jawab doa kak Fynn dgn jawapan yg terbaik...

Sninglei said...

Persenyawaan yang tidak dirancang ini membuktikan fitrah manusia untuk menikmati persetubuhan.Ini semua patut diajar dalam pendidikan seks disekolah.
Ini tidak. Berbelit-belit lah di ajar anak perempuan Melayu sampai ada pelajar perempuan di peringkat universiti pun tidak tahu bayi datang dari mana.

Inilah sistem pendidikan yang dibanggakan oleh Hishamudin Onn. Pendidikan yang kosong tanpa ilmu asas pun.

Bayangkan pelajar perempuan dah dua puluh tahun di universiti tak tahu macam mana persetubuhan dilakukan dan dari mana dia boleh melahirkan bayi!!!

Bagi perempuan yang tak cantik takpe, tak de lelaki yg minat hampiri dan menikmati mereka. Yang cun-cun la yang selalu digoda.

beL cLoud9 said...

tak tau nak ckp pe if im in ur shoes.gabungan marah dan sedih.

IZATIabdsamat said...

saye sgt solute kamu wahai fynn.. <3

cikpa said...

salam kak fynn..

aku klau baca bab2 org tak hargai anak ni mmg aku menyirap n sedih..
menyirap bila org tu dh diberi oleh tuhan rezeki tak ternilai tp sia2 kan rezeki tu..

sedih sbb dlm umur aku baru 23 tapi aku dh tahu chances utk aku dpt rezeki tu hanya tggal 50% je or maybe takde langsung tp org yg tuhan mudahkan mereka rezeki anak itu tak hargai nya..

Nurfarahin Selamat said...

Kak fynn, rezeki ditangan Allah. InsyaAllah ada satu hari nanti.